Wojewodzin 52
19- 200 Grajewo
tel./fax. 86-272-22-31
INTERNAT - tel. 0-86 272-31-80 (w dni robocze)
szukaj na stronie:

Zespół Szkół w Wojewodzinie

Zapraszamy w nasze progi...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
  • Technik Hotelarstwa

    Technik Hotelarstwa

  • Technik Weterynarii

    Technik Weterynarii - Nowość

  • Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych

    Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych

  • Technik Budownictwa

    Technik Budownictwa

  • Technik Rolnik

    Technik Rolnik

  • Branżowa Szkoła I stopnia

    Branżowa Szkoła I stopnia

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Spotkanie podsumowujące zakończenie projektu „Eurotechnik” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe

Uczniowie wrócili ze stażu w Pradze

Uczniowie Technikum Żywienia i Budownictwa w dn. 6-24 września w ramach projektu ,,Eurotechnik" realizowanego ze środków PO WER odbywali staże w Pradze. Zdobywali nowe umiejetności, doskonalili wiedzę zdobytą w szkole. Staże były bogatym doświadczeniem dla uczniów, którzy już niedługo wejdą w dorosłe życie i taki bagaż doświadczeń na pewno pomoże im w pracy zawodowej.

Grupa gastronomiczna odbywała staż w fabryce jedzenia FOODWAY CATERING. Spędzili trzy tygodnie na przygotowywaniu posiłków (w tym pudełkowych) i pysznych wypieków. Uczniowie Technikum budownictwa zdobywali doświadczenie na placu budowy i drobnych pracach remontowych w hotelu. W każdym miejscu pracy atmosfera była miła i życzliwa, co sprzyjało sumiennemu wykonywaniu obowiązków powierzonych uczniom, którzy z przyjemnością chodzili w miejsca swoich praktyk, gdzie mile i pożytecznie spędzali czas. Na zakończenie staży, każdy uczeń otrzymał imienny certyfikat.

Nie zabrakło też dni, w których podziwialiśmy piękne zabytki Pragi. Odwiedziliśmy Kutną Horę, Ossuarium, które wywarło na nas ogromne wrażenie, ponieważ jest to kaplica z ludzkich kości i czaszek. Ogladaliśmy zabytkowe Koscioły między innymi Katedrę Wita, Most Karola na Wełtawie, Hradczany (kompleks zakmu królewskiego) i wiele innych zabytków, które zachwycały swoim pięknem.

Czas spędzony w Pradze, był czasem pracy, nowych doświadczeń zawodowych, nauki, poznaniem nowej kultury i ludzi. Uczniowie odbywali staże w profesjonalnych firmach, uczyli się i zdobywali doświadczenie od najlepszych fachowców.

Wszyscy czas spędzony w pięknej stolicy Czech wspominają bardzo miło i z sentymentem wracają i wspominają chwile tam spędzone.

Zajęcia kulturowe przygotowujące do wyjazdu na staże

Dnia 28.06.2021 r. w ZS w Wojewodzinie odbyły się zajęcia kulturowe przygotowujące uczniów do wyjazdu na staże do Pragi. Uczestnicy spotkania zostali zaznajomieni z kulturą, językiem mieszkańców Czech.

Zajęcia pedagogiczne przygotowujące do wyjazdu na staże

Dnia 23.06. 2021 r. odbyło się dwugodzinne spotkanie pedagogiczne na którym poruszane kwestie organizacyjne, bezpieczeństwa, zachowania się w sytuacjach typowych i trudnych. Prowadzący przybliżył młodzieży zachowania społeczne, zasady zachowania się w określonych sytuacjach i miejscach, w zakładach pracy, ważne różnice w normach zachowań dnia codziennego. Młodzież została zapoznana z zakładami pracy w których będą odbywać staże.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Pradze

Dnia 14.06.2021 r. rozpoczął się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Pradze. Uczniowie uczący się w zawodach: technik budownictwa oraz żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z gastronomią i budownictwem.

Spotkanie Komisji rekrutacyjnej

Dnia 28.05.2021 r. Komisja Rekrutacyjna do projektu „Eurotechnik” realizowanego w Pradze dokonała weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych i dokonała wyboru uczestników projektu zgodnie z kryteriami określonymi  w regulaminie rekrutacji uczestników projektu. Lista uczniów zakwalifikowanych została wywieszona w siedzibie szkoły.

II spotkania przygotowawcze z kadrą zarządzającą projektem

Spotkania przygotowawcze z kadrą zarządzającą projektem W dniu 19.05.2021 r. odbyło się drugie spotkanie kadry zarządzającej projektem, na którym poruszono m.in. formy promocji i upowszechniania projektu oraz ustalono datę spotkania informacyjnego z młodzieżą.

Planowanie kolejnego wyjazdu do Pragi

W dniach 26.05.2021 r. oraz 9.06.2021 r. w ZS w Wojewodzinie odbyły się spotkania z młodzieżą promujące wyjazdy na staże zagraniczne w Pradze.
Celem wyjazdów jest szkolenie i zdobywanie praktycznego doświadczenia zawodowego przez młodzież. Uczestnicy nie tylko zdobywają cenne doświadczenie zawodowe, ale także mają niepowtarzalną szansę do doskonalenia swoich umiejętności językowych. Natomiast po powrocie do kraju mają dużo większe szanse na zdobycie prestiżowych stanowisk w znanych firmach.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Pradze – wyjazd II 2020

Zakończył się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Pradze, w maju 2020 r. Uczniowie klasy III Technikum uczący się w zawodach: technik hotelarstwa, budownictwa oraz żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z hotelarstwem i gastronomią i budownictwem.

Lista uczniów zakwalifikowanych do wyjazdu 2020

Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej - wyjazd 2020


Praga 2019 - staże zrealizowane

W dniach od 6 do 24 maja 2019 roku grupa 20 uczniów klasy III Technikum w Wojewodzinie odbywała staże zagraniczne w Pradze w ramach projektu „Eurotechnik” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe. Miejsca odbywania staży zostały starannie dobrane, są to renomowane obiekty hotelowe, gastronomiczne i przedsiębiorstwa budowlane w Pradze:
1. SEKORES K Jezu 1937/1, 143 00 Praha 12 - Chodov
2. CAPITAL TRUST Krizkva 65, 186 00 Praha 8- Karlin
3. EL CENTRO Maltezske nam. 293/9, 118 00 Praha 1 – MalaStrana
4. HOTEL HOFFMEISTER Pod Bruskou 144/7, 118 00 Praha 1 – MalaStrana
5. HOTEL LEONARDO Karoliny Svetle 323/27, 110 00 Praha 1 – Stare Mesto
6. HOTEL 987 Senovazne nam. 987/15, 110 00 Praha 2 – NoveMesto
7. HOTEL BARCELO FIVE Radlicka 3276/46, 150 00 Praha 5 – Andel

Zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży w Pradze

W dniu 10.04.2019 r. odbyły się zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży. Uczestnicy projektu pogłębiali swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej, ćwiczyli właściwe zachowanie się i rozwiązywanie sytuacji trudnych; motywowali się do osiągnięcia celu – jak najlepszego wykorzystania czasu stażu do zdobycia umiejętności zawodowych.

Spotkanie z uczestnikami projektu - przedstawienie miejsc staży

W dniu 08.04.2019 r. odbyło się spotkanie, na którym uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie zostali zapoznani z zakładami pracy, w których będą odbywać staże. Poznali również miejsce swojego zakwaterowania oraz infrastrukturę komunikacyjną Pragi.

Zajęcia kulturowe przygotowujące do wyjazdu na staże

W dniu 19.03.2019 r. odbyły się zajęcia przygotowujące uczniów do wyjazdu do stolicy Czech - Pragi. Prowadzący przybliżył młodzieży zachowania społeczne, zasady zachowania się w określonych sytuacjach i miejscach, w zakładach pracy, ważne różnice w normach zachowań dnia codziennego. Spostrzeżenia były bardzo konkretne i trafne, ponieważ osoba prowadząca mieszkała jakiś czas w Pradze.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Pradze

Zakończył się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Pradze. Uczniowie klasy III Technikum uczący się w zawodach: technik hotelarstwa, budownictwa oraz żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z hotelarstwem i gastronomią i budownictwem.

Spotkanie przygotowawcze z młodzieżą

W dniu 15.01.2019 r. odbyło się spotkanie z grupą uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie; przygotowanie dokumentów do rozmowy z partnerem czeskim.

Spotkania przygotowawcze z kadrą zarządzającą projektem

W dniu 23.11.2018 r. odbyło się drugie spotkanie kadry zarządzającej projektem, na którym poruszono m.in. formy promocji i upowszechniania projektu oraz ustalono datę spotkania informacyjnego z młodzieżą.

W dniu 07.11.2018 r. W biurze Projektu: Zespole Szkół w Wojewodzinie odbyło się spotkanie organizacyjne kadry zarządzającej projektem, na którym omówiono harmonogram realizacji działań przewidzianych do realizacji w projekcie "Eurotechnik".

Lista uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie

Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej

Powołanie Komisji Rekrutacyjnej do projektu "Eurotechnik"

Regulamin rekrutacji uczestników i uczestnictwa w stażach realizowanych w ramach projektu "Eurotechnik"

Opis projektu

Informacja o wyborze oferty z uzasadnieniem

Protokół udzielenia zamówienia na transport Wojewodzin-Wilno-Wojewodzin

Staże zrealizowane

W dniach od 7 do 25 maja 2018 roku uczniowie realizowali staże zagraniczne w Wilnie w ramach projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Miejsca odbywania staży zostały starannie dobrane, są to renomowane obiekty hotelowe i gastronomiczne w Wilnie:
1. Ecotel, Slucko str. 8, Vilnius LT-09312, Lithuania
2. Restaurant “Rib Room”, Šeimyniškių st. 1, Vilnius, Lithuania
3. Radisson Blu Hotel Lietuva, Vilnius. Konstitucijos pr. 20, LT-09308, Vilnius, Lithuania
4. Karolina Park Hotel, Sausio 13-osios g. 2, LT-04343, Vilnius, Lithuania
5. Charlie Pizza (PC “VCUP”), Upės g. 9, Vilnius, Lithuania
6. La Crepe Restaurant, Gedimino pr. 13, Vilnius, Lithuania
7. Ratonda Centrum Hotels, A. Rotundo 1,LT-01110, Vilnius, Lithuania
8. Katpėdėlė Restaurant (shopping mall MADA)

Zajęcia pedagogiczne

W dniu 16.03.2018 r. odbyły się zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży. Uczestnicy projektu pogłębiali swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej, ćwiczyli właściwe zachowanie się i rozwiązywanie sytuacji trudnych; motywowali się do osiągnięcia celu – jak najlepszego wykorzystania czasu stażu do zdobycia umiejętności zawodowych. Zajęcia prowadziła p. Wioletta Czaplicka pełniąca funkcję doradcy zawodowego  w szkole.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Wilnie

Zakończył się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Wilnie w maju 2018 r. Uczniowie klasy III Technikum uczący się w zawodach: technik hotelarstwa i żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z hotelarstwem i gastronomią.

Spotkanie z przygotowania kulturowego do zagranicznych staży w Wilnie

W dniu 18.12.2017r. odbyło się spotkanie z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach przygotowania kulturowego.
W związku z tym, że staże uczniowie odbędą w ośrodkach gastronomiczno-hotelarskich na Litwie jest to działanie szczególnie ważne, aby uczniowie mogli łatwiej odnaleźć się w nowych dla nich warunkach pracy i nauki.

Projekt zagranicznych staży realizowany jest ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Podczas spotkania przedstawione zostały przez Partnera zagranicznego projektu - Global Ideas:
- informacje o Litwie i Wilnie;
- specyfice regionu oraz jego kulturze, zwyczajach, języku;
- przedstawione zostały przez partnera zagranicznego propozycje miejsc staży w Wilnie;
- przedstawione została oferta kulturowa uczestnikom staży z której mogą skorzystać podczas czasu wolnego;
- przeprowadzono rozmowy indywidualne z każdym z uczestników projektu mające na celu lepsze dopasowanie kompetencji możliwości uczniów z oczekiwaniami i potrzebami przedsiębiorców na Litwie.

Spotkanie informacyjne przygotowujące do staży zagranicznych w Wilnie

W dniu 05.12.2017r. odbyło się spotkanie informacyjne z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowanego przez Zespół Szkół w Wojewodzinie, ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Podczas spotkania przedstawione zostały przez kadrę zarządzającą projektem:
- główne cele i założenia projektu;
- sprawy organizacyjne związane z realizacją staży zagranicą;
- doświadczenia poprzedniej grupy z pobytu na stażach w Wilnie;
- przedstawiono partnera zagranicznego oraz propozycje miejsc stażu w Wilnie.


Lista uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie

Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej

Powolanie Komisji Rekrutacyjnej

Rekrutacja do II części projektu rozpoczęta!

Rozpoczęła się rekrutacja uczestników do udziału w drugiej części projektu realizowanego przez Zespół Szkół im. ks. Jana Krzysztofa Kluka w Wojewodzinie dofinansowanego z Funduszy Europejskich „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Celem projektu jest:
- podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności praktycznych,
- podniesienie innowacyjności i internacjonalizacji Zespołu Szkół w Wojewodzinie. Projektem są objęci uczniowie Technikum kształcący się w zawodach: technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Realizacja projektu rozłożona jest na dwa kolejne lata szkolne; w maju ubiegłego roku staże odbywała pierwsza, 20- osobowa grupa uczniów.
W maju 2018 r. na takie staże wyjadą wyłonieni podczas rekrutacji, uczniowie obecnej klasy trzeciej Technikum.
Korzyści jakie odniosą uczniowie realizujący zagraniczne staże to:
- każdy uczestnik otrzyma oficjalny dokument EuropassMobility, wystawiony zgodnie z międzynarodowymi wymogami – w formie dwujęzycznej (polski i angielski). EuropassMobility potwierdzający realizację Europejskiej Ścieżki Kształcenia Zawodowego, stanowiący doskonały dowód zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dwujęzyczna forma dokumentu pozwoli stażystom w skutecznym poszukiwaniu pracy nie tylko na rynku lokalnym (podlaskim) ale również i poza granicami Polski. Dokument ten umożliwi każdemu uczniowi, jako obywatelowi Europy lepszą prezentację kwalifikacji i umiejętności zawodowych.
- rozwinięcie umiejętności posługiwania się branżowym językiem angielskim w kontaktach z gośćmi hotelowymi,
- zdobycie certyfikatu potwierdzającego odbycie stażu wystawionego przez zakład pracy,
- zdobycie wiedzy o walorach turystycznych Litwy i regionu,
- zapewnienie zakwaterowania, kosztów podróży.
Dofinansowanie projektu z UE: 301 456,12 zł

Zdzisława Choynowska – dyrektor Zespołu Szkół w Wojewodzinie

Staże zrealizowane

W dniach od 8 do 26 maja 2017 roku uczniowie realizowali staże zagraniczne w Wilnie w ramach projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Miejsca odbywania staży zostały starannie dobrane, są to renomowane obiekty hotelowe i gastronomiczne w Wilnie:

1. Artis Centrum hotels, Totoriu str. 23 LT01120, Vilnius, Lithuania
2. Ecotel, Slucko str. 8, Vilnius LT-09312, Lithuania
3. Restaurant “Rib Room”, Šeimyniškių st. 1, Vilnius, Lithuania
4. Ponas Tadas, Naugarduko g. 76, Naujamiestis, LT-03202 Vilnius, Lithuania
5. Ratonda Centrum Hotels, A. Rotundo 1,LT-01110, Vilnius, Lithuania
6. Charlie Pizza (PC “Ozas”), Ozo g. 18, Vilnius, Lithuania

Zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży w Wilnie

W dniu 20.03.2017 r. odbyły się zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży. Uczestnicy projektu pogłębiali swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej, ćwiczyli właściwe zachowanie się i rozwiazywanie sytuacji trudnych; motywowali się do osiągnięcia celu – jak najlepszego wykorzystania czasu stażu do zdobycia umiejętności zawodowych.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Wilnie

Zakończył się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Wilnie. Uczniowie klasy III Technikum uczący się w zawodach: technik hotelarstwa i żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z hotelarstwem i gastronomią.

Spotkanie z przygotowania kulturowego do zagranicznych staży w Wilnie

W dniu 17.01.2017r. odbyło się spotkanie z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach przygotowania kulturowego.
W związku z tym, że staże uczniowie odbywać będą w ośrodkach gastronomiczno-hotelarskich na Litwie jest to działanie niezbędne, aby uczniowie mogli łatwiej odnaleźć się w nowych dla nich warunkach pracy i nauki. Projekt zagranicznych staży realizowany jest ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Podczas spotkania przedstawione zostały przez Partnera zagranicznego projektu - Global Ideas:
- informacje o Litwie i Wilnie;
- specyfice regionu oraz jego kulturze, zwyczajach, języku;
- przedstawione zostały przez partnera zagranicznego propozycje miejsc stażu w Wilnie oraz kulturowej oferty podczas czasu wolnego uczestników staży;
- przeprowadzono rozmowy indywidualne z każdym z uczestników projektu mające na celu lepsze dopasowanie kompetencji możliwości uczniów z oczekiwaniami i potrzebami przedsiębiorców na Litwie.

Spotkanie informacyjne przygotowujące do staży zagranicznych w Wilnie

W dniu 12.12.2016r. odbyło się spotkanie informacyjne z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowanego przez Zespół Szkół w Wojewodzinie, ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Podczas spotkania przedstawione zostały przez kadrę zarządzającą projektem:
- główne cele i założenia projektu;
- sprawy organizacyjne związane z realizacją staży zagranicą;
- przedstawiono partnera zagranicznego oraz propozycje miejsc stażu w Wilnie.

O projekcie
Regulamin Rekrutacji Uczestników
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

1 października 2021r w naszej szkole odbył się "Test Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym". Głównym organizatorem testu jest Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Odział w Radomiu we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowym Centrum Edukacji Rolniczej.

Celem konkursu było:
• zwiększenie poziomu wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego,
• zainteresowanie młodzieży rolnictwem ekologicznym i kierunkami jego rozwoju,
• popularyzacja produktów rolnictwa ekologicznego,
• zwiększenie świadomości na temat pozytywnego oddziaływania rolnictwa ekologicznego na środowisko,
• uczenie postaw ekologicznych zasad produkcji rolnicze.

Do eliminacji szkolnych przystąpiło 19 uczniów kształcących się w zawodach Technik rolnik oraz Technik weterynarii. Organizator etapu szkolnego testu dla zwycięzców ufundował nagrody pieniężne za pierwsze trzy miejsca i dodatkowo dwa wyróżnienia:
I miejsce – 1800 zł
II miejsce – 1400 zł
III miejsce – 1000 zł
Wyróżnienia – 2 x 500 zł
Dodatkowo wszyscy uczestnicy testu otrzymali nagrody rzeczowe w postaci POWERBANK-u.

Laureatami szkolnego konkursu zostali:
Laureat I miejsca uczeń klasy 4 Technikum rolnictwa - Mateusz Organek, który reprezentował szkołę na etapie ogólnokrajowym,
II miejsce uczeń klasy 4 Technikum rolnictwa – Maciej Olszewski,
III miejsce uczeń klasy 4 Technikum rolnictwa - Dawid Zyskowski,
Wyróżnienia otrzymali Adam Andruszkiewicz uczeń kl. 4 TR oraz Tomasz Bagiński uczeń kl. 3TR.

Koordynator etapu szkolnego - Hubert Nitkowski


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

To część ogólnopolskiej kampanii o tematyce historycznej. Kampania ma na celu upamiętnienie, uhonorowanie i bezpośrednią pomoc uczestnikom Powstania Warszawskiego, edukację społeczeństwa, a także promocję patriotycznych postaw i historii Polski XX wieku.

Naszą Szkołę do udziału w akcji zgłosiły Panie: Aneta Krasińska i Karolina Obuchowska, które na godzinach wychowawczych w swoich klasach (klasy drugie Technikum Budownictwa, Żywienia i Weterynarii), przeprowadziły zajęcia dotyczące Powstania Warszawskiego połączone z tworzeniem kartek z życzeniami dla Powstańców.

Uczniowie stworzyli piękne kartki z życzeniami. Widać było ich zaangażowanie i powagę sytuacji. Dbali o każdy szczegół. Wszystkie kartki zostały przesłane do fundacji Sensoria we Wrocławiu, która przekaże kartki naszym Powstańcom. 

Dziękujemy 🙂

Aneta Krasińska - opiekun SU

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅

Akcja mikołajkowa za nami! 🎅 6 grudnia nasza szkoła poczuła magię świąt a wszystko za sprawą pomocników Mikołaja, którzy na przerwach rozdawali cukierki 🙂 

Dodatkowo klasy drugie technikum na lekcjach wychowawczych integrowali się przy wspólnym ubieraniu choinki, jedzeniu tostów i pizzy, i oglądaniu świątecznych filmów 🙂

Aneta Krasińska - opiekun SU


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zbiórka na akcję charytatywną Święty Mikołaj Dla Seniora zakończona!

Przez ostatnie tygodnie uczniowie i pracownicy szkoły zbierali pieniądze, które pozwoliły nam zakupić prezenty dla podopiecznych fundacji.

Zebraliśmy prawie 700 zł! Za te pieniądze nabyliśmy środki higieny, ubrania i trochę słodkości, czyli wszystko, o co prosili seniorzy.

Zapakowane paczki do hospicjum dostarczyliśmy 25 listopada. Finały akcji w placówkach odbędą się w dniach 06.12.2021-24.12.2021 i wtedy prezenty trafią w odpowiednie ręce.

Dziękujemy wszystkim za udział i datki.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W tym tygodniu uczniowie z Technikum rolnictwa rezprezentowali Naszą szkołę w Konkursach organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku.

Pierwszy z nich odbył się 23 listopada 2021 r. na Wydziale Biologii Uniwersytetu w Białymstku i dotyczył życia pszczczół i ich biologii, udział w nim wziął Tomasz Bandyła uczeń klasy IV.

Drugi przeprowadzono w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego, tematem była uprawa roślin bobowatych, szkołę reprezentowali trzej uczniowie: Tomasz Bagiński kl. III, Maciej Olszewski kl. IV i Mateusz Organek kl. IV.

Uczniowie otrzymali Dyplomy z serdecznymi gratulacjami i wyrazami uznania.

Ryszard Rogiński


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniach 1-19 listopada młodzież BS I St. będąca jednocześnie uczestnikami Hufca Pracy w Grajewie włączyła się w Ogólnoświatową Kampanię 19 Dni Przeciwko Przemocy i Krzywdzeniu Dzieci i Młodzieży, której symbolem jest kolor pomarańczowy, a szczególnie pomarańczowa wstążka. Autorem światowej inicjatywy jest Women’s World Summit Foundation (WWSF), organizacja zajmująca się m.in. wspieraniem kobiet i dzieci.

Celem Kampanii „Pomarańczowa wstążka” jest zwiększenie społecznego zaangażowania w sprawy przeciwdziałania przemocy wobec dzieci oraz edukacja społeczna dostarczająca wiedzy o zjawisku krzywdzenia dzieci i młodzieży. Obrońcy praw dziecka i praw człowieka alarmują, że w czasach panującej pandemii koronawirusa pojawiło się również zjawisko „cichej pandemii” toczącej się w zaciszu domowym na skutek kryzysu zdrowia psychicznego, której efektem jest nasilenie aktów przemocy domowej.

Podczas 19 dni trwania kampanii wychowawcy hufca przeprowadzili zajęcia dotyczące praw dziecka oraz mechanizmów stosowanych przez państwo w celu ochrony przed przemocą i wykorzystaniem najmłodszych. Uczestnicy hufca zaangażowali się również w inicjatywę w ramach, której rozdano społeczności Zespołu Szkół w Wojewodzinie symboliczne mandarynki, które swym kolorem nawiązywały do akcji.

Magdalena Sawicka - Komendant HP w Grajewie


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Szanowni Państwo,
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawieo chrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE uprzejmie informujemy, iż:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół im. ks. Jana Krzysztofa Kluka w Wojewodzinie, Wojewodzin 52 , 19-200 Grajewo. To oznacza, że odpowiada za ich wykorzystywanie i bezpieczeństwo. Przepisy prawa nakładają na nas obowiązek przekazania poniższych informacji.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, do którego mogą Państwo kierować pytania dotyczące swoich danych osobowych: Marcin Wieczorek email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Państwa dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
- przyjęcia uczniów do szkoły,
- realizacji zadań oświatowych, dydaktycznych i wychowawczych,
- zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie pobytu w szkole,
- umożliwienia korzystania z pełnej oferty szkoły,
- realizacji działań promocyjnych szkoły,
- realizacji zawartych umów.
Podstawą prawną dla przetwarzania danych są:
- Państwa zgoda (art. 6 ust. 1a RODO) – np. pobierana przy okazji przetwarzania wizerunku Państwa dziecka lub innych danych, których przetwarzanie nie wynika wprost z przepisów prawa,
- przepisy prawa (art. 6 ust. 1c RODO) – np. ustawy: Prawo Oświatowe, o systemie informacji oświatowej, o samorządzie gminnym oraz akty wykonawcze do tych przepisów,
- realizacja umowy (art. 6 ust. 1b RODO) – np. realizacja umów zawartych z dostawcami towarów i usług.
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Ich zakres został ograniczony do niezbędnego minimum.
Do Państwa danych mogą mieć dostęp, np.:
- Pracownicy firmy VULCAN sp. z o.o. (ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław). Firma ta obsługuje nasze systemy informatyczne lub udostępnia nam narzędzia informatyczne.
- Dodatkowo odbiorcami tych danych mogą też być placówki pocztowe lub bankowe oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na mocy przepisów prawa.
Podane przez Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, w tym profilowaniu.
Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
- dostępu do danych osobowych,
- prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Nie pozyskujemy danych osobowych z innych źródeł, niż tylko od Państwa. Nie będziemy przekazywali danych osobowych do państwa trzeciego (poza EOG) lub organizacji międzynarodowej.
Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, natomiast w pozostałych przypadkach do odwołania zgody.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Nasza szkoła, czyli Zespół Szkół w Wojewodzinie, przystąpiła do realizacji IX edycji programu edukacyjnego pt. „ARS, czyli jak dbać o miłość?” propagowanego między innymi przez Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Grajewie.

Wyjątkowość ww. programu polega na nowoczesnym podejściu do profilaktyki uzależnień. W programie nie skupiono się na negatywnych skutkach zdrowotnych używania substancji psychoaktywnych, ale na wartościach uznawanych przez młodych ludzi za ważne, takich jak miłość, rodzina, bezpieczeństwo i o tym jak nadużywanie tych substancji może negatywnie wpływać na te wartości”.

Patronat honorowy nad programem objął Minister Edukacji Narodowej.

Koordynator szkolny Wioletta Anna Czaplicka


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wśród 239. Stypendystów z całej Polski, znalazło się aż CZWORO UCZNIÓW z naszej szkoły: Weronika Szmigiel i Oskar Parchucik z klasy III Technikum Weterynarii oraz Sylwia Łajewska i Sylwia Borkowska z klasy IV Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych. Każdy z nich zupełnie wyjątkowy 😍😎 Każdy zupełnie inny, a jednak mają ze soba wiele wspólnego 😉 Są zdolni, ambitni i z wielkim zaangażowaniem pracują na rzecz społeczności szkolnej i społeczności lokalnych. Mają swoje pasje, marzenia i dążą do celu z dużym uporem.

Każdy uczeń otrzymał stypendium o łącznej wysokości 2000 zł, które może wykorzystać na swój rozwój i poszerzanie horyzontów 👨‍🎓👩‍🎓

Program stypendialny Fundacji Świętego Mikołaja nie jest w naszej szkole nowością, jednak w tym roku szkolnym jest wyjątkowy, ze względu na swoją skalę. Nie byłoby to możliwe bez WAS drodzy DARCZYŃCY 👏

W tym miejscu, pragnę podziękować wszystkim Darczyńcom wspierajacym działania prowadzone przez naszą szkołę oraz wszystkim Darczyńcom wspierajacym bezpośrednie działania Fundacji Świętego Mikołaja 💐

Bardzo dziękuję Wychowawcom naszych zdolnych Stypendystów za dobra współpracę oraz całej społeczności szkolnej za pomoc w realizowaniu wszystkich przedsięwzięć 🙂

Na koniec chcę podziękować przewspaniałej Fundacji Świętego Mikołaja z Panią Antoniną Grządkowską na czele - za wszystko co robicie

Z serdecznymi pozdrowieniami,
Koordynator programu Agata Choynowska, fot. Karolina Obuchowska

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W sobotę, 23. października, nauczyciele przedmiotów zawodowych odbyli wizyty studyjne w białostockich przedsiębiorstwach, w ramach projektu "Kompleksowy Program Rozwoju ZS w Wojewodzinie".

Taka forma wymiany doświadczeń oraz możliwość obserwacji zadań zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy, jest okazją do oceny własnej pracy oraz nawiązania ciekawej współpracy.

Odwiedziliśmy firmę BerdA Budownictwo, która realizuje murowanie bezspoinowe metodą Dryfix. Jest to firma polecana przez Wienerbergera - producenta cegieł ceramicznych. Właściciel firmy Pan Krzysztof Beszterda zapoznał nas z firmą i prowadzonymi inwestycjami. Mieliśmy przyjemność odwiedzić dwie budowy prowadzone przez tę firmę.

Następnie udaliśmy się do jednego z ośmiu punktów przedsiębiorstwa PSS Społem w Białymstoku - kompleksu "PSS Społem Pogodny", w którym mieści się sklep ogólnospożywczy, bar mleczny, piekarnia i ciastkarnia. Dyrektor, Pan Grzegorz Sobieski, zaprezentował nam bar mleczny "od kuchni". Poznaliśmy poszczególne stanowiska pracy, mieliśmy okazję zobaczyć nowoczesne narzędzia i maszyny w czasie codziennego użytkowania. Wrażenie zrobiło na nas okienko samochodowe - drive, dzięki któremu klienci bez wychodzenia z auta mogą kupić smaczny, pełnowartościowy i estetycznie zapakowany posiłek na wynos.

Ostatnim punktem była wizyta w hotelu Ibis Styles, gdzie Pani Dorota Bardadyn-Czech, kierownik hotelu, opowiedziała nam o charakterze tego wyjątkowego miejsca, w którym motywem przewodnim jest przyroda i ptaki. Mieliśmy okazję zobaczyć pokoje hotelowe oraz apartament z pięknym widokiem na panoramę miasta. Na koniec udaliśmy sie do hotelowej restauracji "Ququłka", w której nasi uczniowie odbywają od kilku lat płatne staże w czasie wakacji.

Wizyty studyjne podsumowaliśmy podczas wspólnego obiadu w barze mlecznym "Pogodny".

Dziękujemy za ten wyjątkowy wyjazd, którego organizatorem był Pan Michał Średziński - koordynator i partner (z ramienia firmy "Perfect Project") kończącego się już projektu.

Agata Choynowska


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniach 20-21 października zgodnie z tradycją maturzyści z klasy IV TŻBR (100% obecności) wraz z ks. Ł. Dawidowiczem, Piotrem i Teresą Manturo wyruszyli na wycieczkę połączoną z pielgrzymowaniem na Jasną Górę.

Pierwszym punktem wycieczki była lekcja historii w obozie zagłady Auschwitz – Birkenau. Przez trzy godziny zwiedzania przewodniczka z wielką pasją opowiadała o realiach życia w obozie koncentracyjnym, przekazując fakty i pokazując miejsca znane młodzieży dotąd z lektury „Opowiadań” Tadeusza Borowskiego. Poruszenie zwiedzających wywołały muzealne eksponaty, m.in. ogromna masa ludzkich włosów, tysiące butów, okulary, ubranka dziecięce, walizki, protezy inwalidzkie. Niemniejsze wrażenie wywołał widok obozowych baraków, pieców krematoryjnych i innych pozostałości poobozowych. Maturzyści uczcili pamięć pomordowanych minutą ciszy przy „ścianie śmierci”, pod którą odbywały się egzekucje więźniów.

Jeszcze w tym samym dniu maturzyści przywitali Kraków. Nie można było zrezygnować z wieczornego spaceru w świetle latarni po tym urzekającym mieście. Wspólnie zwiedziliśmy Rynek Główny, był czas na kawę i hot- doga z Żabki.

Drugiego dnia pod Wzgórzem Wawelskim spotkaliśmy się z przewodniczką na zwiedzanie Katedry, w której znajdują się groby wielkich Polaków. Nie mogliśmy będąc tak blisko nie zajechać do Łagiewnik - stolicy kultu Miłosierdzia Bożego. Po beatyfikacji s. Faustyny i jej kanonizacji nastąpił szybki rozwój kultu Miłosierdzia. Sanktuarium rozbudowano, między innymi wzniesiono nowy Kościół - bazylikę, którą konsekrował Jan Paweł II.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była Jasna Góra w Częstochowie Pielgrzymując z intencją o dobre rozeznanie drogi życiowej, maturzyści prosili w trakcie Mszy św. również o Dary Ducha Świętego na czas egzaminów zawodowych i maturalnych.

Należy podkreślić bardzo dojrzałe zachowanie i postawę wszystkich uczestników wyjazdu oraz bardzo miłą atmosferę. Dziękuję za dojrzałość i miłe wspomnienia.

Wychowawca klasy: Teresa Manturo


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Fryzjerki z klas III BS I w Wojewodzinie, uczestniczki Hufca Pracy w Grajewie wraz z fryzjerką Angeliką Dąbrowską, 20.10.2021r. udały się do Środowiskowego Domu Samopomocy w Grajewie „Pomocna dłoń”, by przeprowadzić metamorfozy na głowach jego podopiecznych.

Inicjatywa bezdyskusyjnie okazała się ogromnym sukcesem. Efekty cięć, modelowania i farbowania przerosły najśmielsze oczekiwania podopiecznych, a osób chętnych do skorzystania z usług fryzjerek okazało się blisko dwukrotnie więcej, niż pierwotnie się zgłosiło. Inicjatywa przyniosła korzyść i radość nie tylko podopiecznym Domu Samopomocy, ale i przyszłym fryzjerkom, które miały okazję zweryfikować swoje dotychczasowe umiejętności, sprawdzić się sam na sam w bezpośredniej pracy z klientem, a także skorzystać z rad i przypatrzeć się pracy innej, doświadczonej fryzjerki. Nie jest to pierwsza i na pewno nie ostatnia inicjatywa na rzecz podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy.

Inicjatywa nie byłaby możliwa, gdyby nie pomoc absolwentki BS I w Wojewodzinie i jednocześnie Hufca Pracy w Grajewie. Bardzo dziękujemy Angelice za poświęcony czas, zaangażowanie i aktywną postawę społeczną, która stanowi wzór dla uczestniczek oraz życzymy dalszych sukcesów w prowadzeniu własnego salonu fryzjerskiego.

Komendant HP Grajewo - Magdalena Sawicka


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

„Nauczyciel wpływa na wieczność; nigdy nie może powiedzieć, gdzie kończy się jego wpływ.” Henry Adams

12 października 2021r. odbyła się krótka akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Niestety również w tym roku nie mogliśmy przygotować uroczystego przedstawienia. Jednak nie zabrakło serdecznych życzeń i podziękowań.

Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego witali nauczycieli i pracowników szkoły, składali najserdeczniejsze życzenia i wręczali słodki upominek.

Na długiej przerwie Pani Dyrektor podziękowała wszystkim pracownikom szkoły i nauczycielom za ich zaangażowanie i pracę, życzyła wszystkiego najlepszego, a następnie wręczyła Nagrody Dyrektora.

Tradycyjnie zostały też wręczone dyplomy i nagrody w postaci karty podarunkowej (wartość po 150 zł) uczniom, którzy w poprzednim roku szkolnym uzyskali najwyższy progres wyników nauczania. Nagrody otrzymali uczniowie klasy 4TR – Organek Mateusz i Olszewski Maciej.

Samorząd Uczniowski oficjalnie złożył życzenia wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły oraz wręczył kwiaty pani dyrektor Julii Ksepko – Kurkowskiej oraz panu wicedyrektorowi Ryszardowi Rogińskiemu.

Zgodnie z tradycją, również w tym roku społeczność uczniowska zorganizowała plebiscyt „Nauczyciela NAJ”. Uczniowie głosowali w czterech kategoriach:

  • Najbardziej uśmiechnięty nauczyciel
  • Najbardziej wymagający nauczyciel
  • Najbardziej kreatywny nauczyciel
  • Nauczyciel najszybciej oddający sprawdziany

I wygrali kolejno: pani Agata Choynowska, pani Katarzyna Bielińska, pani Aneta Krasińska, pani Bożena Groszyk.

Jeszcze raz życzymy wszystkim Nauczycielom, Pracownikom i Uczniom naszej szkoły wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń w życiu zawodowym i osobistym.

Opiekun SU - Aneta Krasińska

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

11.10. w naszej szkole odbył się dzień gier planszowych. Uczniowie na lekcjach wychowania fizycznego i matematyki grali w gry tematyczne, natomiast na języku polskim samodzielnie tworzyli gry planszowe według podanej instrukcji. Mogli też korzystać z gier w szkolnej bibliotece. Był to czas, gdzie mogli się zintegrować oraz zdobywać nowe umiejętności i utrwalać wiedzę poprzez zabawę.

Opiekun SU Aneta Krasińska

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Wybory do Samorządu Uczniowskiego 2021

19 i 20 października odbędą się wybory do Samorządu Uczniowskiego w Zespole Szkół w Wojewodzinie. To czas, gdy masz realny wpływ na to, kto stanie się przedstawicielem Samorządu spośród Twoich koleżanek i kolegów.

Lista kandydatów na przewodniczącego samorządu Uczniowskiego:
1. Gabriela Koprowska klasa 2TŻW
2. Luiza Kowalczuk klasa 3 TŻ
3. Bartosz Dzieżyc klasa 3 TŻ
4. Julita Olszewska klasa 3 TŻ
5. Oskar Parchucik klasa 3 TBW
6. Karolina Ostrowska klasa 3TŻR

Zapoznaj się z plakatami wyborczymi przygotowanymi przez kandydatów.
Twój głos ma znaczenie!

Opiekun SU: Aneta Krasińska


Walentynki

Dnia 12 i 13 lutego Samorząd Uczniowski zorganizował pocztę walentynkową, ponieważ stałym niemalże elementem święta zakochanych jest wzajemne wręczanie sobie walentynkowych, ozdobnych karteczek. Zarząd Samorządu Uczniowskiego postanowił urozmaicić to wydarzenie. Każdy z uczniów naszej szkoły przez dwa dni mógł wrzucać do skrzynki nie tylko swoją walentynkę, ale również lizaki z sentencjami. W piątek 14 lutego korespondencja z słodkimi upominkami została dostarczona do adresatów. Takie specjalne przesyłki sprawiły wiele radości obdarowanym.

Opiekun SU: Magda Cichocka


Wybory do władz Samorządu Uczniowskiego

Dnia 20 oraz 25 listopada 2019 r. odbyły się w Naszej Szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego. Na liście ubiegających się o stanowisko przewodniczącego szkoły znajdowało się ośmiu kandydatów. Każdy uczeń mógł oddać głos na jednego z nich. Po głosowaniu Komisja Wyborcza nadzorująca prawidłowy przebieg głosowania rozpoczęła liczenie oddanych głosów. Po podliczeniu okazało się, że Przewodniczącymi Samorządu Uczniowskiego zostały: Dominika Gleba – reprezentująca uczniów Technikum oraz Anna Cybula – reprezentująca uczniów Szkoły branżowej. Funkcję skarbnika objęła Katarzyna Borkowska, natomiast Katarzyna Korwek, Luiza Kowalczuk, Szymon Sierzputowski, Anna Marcińczyk i Wiktoria Lis objęli funkcję członków Samorządu Uczniowskiego.
Serdecznie gratuluję!

Opiekun SU – Magda Cichocka

Prezentacje kandydatów do wyborów Samorządu Uczniowskiego

Dziś 13 listopada 2019r. - uczniowie, którzy zgłosili swoją kandydaturę do Zarządu Samorządu Uczniowskiego, zaprezentowali programy wyborcze. Każdy kandydat starał się udowodnić społeczności uczniowskiej, że to właśnie na nią/na niego powinna oddać swój cenny głos. Uczniowie w swoich przemówieniach przedstawili wiele ciekawych pomysłów, m.in. dzień kolorów, dzień filmowy, lekcje tolerancji i aukcje charytatywne. Demokratyczne wybory odbędą się w przyszłą środę. Kandydatom, czyli: Annie Cybuli, Luizie Kowalczuk, Wiktorii Lis, Annie Marcińczyk, Szymonowi Sierzputowskiemu, Katarzynie Korwek, Katarzynie Borkowskiej oraz Dominice Glebie życzę powodzenia!

Opiekun SU - Magda Cichocka


1. Samorząd Uczniowski ZS w Wojewodzinie

Zarząd Samorządu Uczniowskiego

Przewodnicząca SU – Justyna Zamojska (kl. IV TB-H)
Zastępca - Angelika Jambrzycka (kl. IV TŻ-R)
Skarbnik – Marek Kurzyna (kl. IV TB-H)
Sekretarz – Klaudia Jaśkowska (kl. III TŻ)

Opiekun SU - p. Katarzyna Bielińska

2. Słowo od Opiekuna SU

Mam zaszczyt i przyjemność powitać wszystkich gości odwiedzających zakładkę Samorządu Uczniowskiego w Wojewodzinie. Zaistnienie we własnej, wirtualnej przestrzeni planowaliśmy i przygotowywaliśmy od dawna. Z całą pewnością nie byłoby to możliwe bez dobrej woli, entuzjazmu i wysiłku wielu wspaniałych, młodych osób, które są zaangażowane w to przedsięwzięcie. Chciałabym im serdecznie podziękować za dotychczasowy trud i zapewnić, że ich aktywność jest zauważana i doceniana. Z prawdziwą dumą i satysfakcją, mogę stwierdzić, że mam szczęście pracować ze zgranym, stabilnym zespołem, którego siłą jest wewnętrzna lojalność, odpowiedzialność i gotowość do mierzenia się z trudnościami.
Przed nami kolejne wyzwanie. Chcemy w tym miejscu rejestrować działania SU, dzielić się swoimi przeżyciami i emocjami, upamiętniać ulotne chwile i dokumentować tę część życia szkolnego, której jesteśmy twórcami. Życzę powodzenia, zarówno w tej jak i w innych inicjatywach, które razem podejmiemy.

Katarzyna Bielińska

3. Uruchamiamy Naszą zakładkę

Wraz z początkiem II semestru roku szkolnego 2014/2015 będziemy stale obecni na stronie internetowej naszej szkoły.
Nowo zebrana ekipa jest już gotowa do działania :)
Jak zawsze czeka nas wiele ciekawych imprez i konkursów. Od teraz właśnie stąd będziecie mogli dowiedzieć się o przebiegu każdej uroczystości i obejrzeć dołączone zdjęcia.

4. Witamy nowych współpracowników

Zaprosiliśmy do współpracy nowe osoby. Wybór oczywiście nie był przypadkowy!
Zwróciliśmy się do osób odpowiedzialnych, godnych zaufania, kreatywnych i utalentowanych.
Zaproponowaliśmy im pełnienie następujących funkcji:

- rzecznik SU – Agnieszka Cybula – kl. III TŻ
- naczelny fotograf - Kinga Rydzewska - kl. III TŻ
- redaktor naczelna zespołu redagującego gazetkę ścienną SU - Urszula Wronko – kl. I TŻ-B

Cieszymy się, że przyjęliście nasze zaproszenie i liczymy na to, nasza wspólna działalność będzie niezapomnianą przygodą.

5. Organizujemy dyskotekę

DYSKOTEKA WALENTYNKOWA - CZYLI WSPANIAŁY DJ, DUŻA FREKWENCJA I NIESAMOWITY KLIMAT! CZEGO CHCIEĆ WIĘCEJ? ;)

12 lutego 2015 roku odbyła się dyskoteka walentynkowa, która jak zwykle zgromadziła liczne grono uczniów i absolwentów. Stali bywalcy doskonale wiedzą, że DJ Lopez (Radek Łempicki - ubiegłoroczny absolwent naszej szkoły) gwarantuje dobrą zabawę, a goście mogli się o tym szybko przekonać. Gorąca atmosfera i karnawałowe rytmy pozwoliły wszystkim przybyłym uczestnikom zapomnieć o niskiej temperaturze na zewnątrz i beztrosko cieszyć się swoim towarzystwem. Widok parkietu wypełnionego tańczącymi parami ucieszył organizatorów i opiekunów imprezy.

Nie zapomnieliśmy również o tym, że impreza będzie się odbywać w Tłusty Czwartek i własnoręcznie wraz z Panią Beatą Urbańską przygotowaliśmy odpowiednią ilość pączków. Nasze słodkie smakołyki naprawdę nie tuczyły, bo zbędne kalorie można było zostawić na parkiecie.


To było udane pożegnanie karnawału i z niecierpliwością czekamy na kolejną dyskotekę!

Chcielibyśmy serdecznie podziękować opiekunom za obecność i za to, że czuwali nad tym, aby zabawa przebiegała w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze.
Wyrazy wdzięczności składamy: p. D. Szymkuć, p. P. Manturo, p.K. Ołdakowskiej, p. M. Różyńskiej,
p. Ł. Choynowskiemu, p. D. Popko, p. B. Mizinskiej, p. B. Urbańskiej oraz naszemu Opiekunowi - p. K. Bielińskiej.

6. Poczta Walentynkowa

13 lutego 2015r przy gazetce SU sprzedawane były serduszka, które mogliśmy zakupić, aby sprawić drugiej osobie radość. Uczniowie i nauczyciele chętnie adresowali liściki, by wyrazić swoją miłość, przyjaźń, sympatię, szacunek i wdzięczność w zależności od koloru serduszka.


7. Piątek trzynastego nie musi być pechowy

Mimo pechowej daty w kalendarzu atmosfera w szkole była niepowtarzalna. Nawet najbardziej przesądni nie mieli powodów do narzekania.
Dzięki dostarczonym serduszkom na twarzach naszych kolegów i nauczycieli zawitały uśmiechy.
Na przerwach oglądaliśmy pokaz zdjęć z wczorajszej niezapomnianej dyskoteki i zajadaliśmy pyszne pączki, które były sprzedawane przez cały dzień. Na nasze dobre humory wpłynęło przede wszystkim zwolnienie z odpowiedzi przysługujące osobom, które posiadają bilet z dyskoteki walentynkowej.


8. Kontrakt z osobami redagującymi gazetkę ścienną

Dnia 23 lutego 2015 roku Zarząd Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunem Panią Katarzyną Bielińską zawarł kontrakt z nowymi twórcami gazetki ściennej. Zobowiązali się oni między innymi do promowania działań Samorządu Uczniowskiego, dbania o estetykę gazetki, a także do organizowania i nadzorowania losowań "szczęśliwego numerka". Oto szczegółowe ustalenia:

  1. Celem gazetki jest promowanie działalności SU.
  2. Gazetka powinna być odświeżana co 2 tygodnie.
  3. Zespół powinien być zawsze przygotowany do wykonywania specjalnych zleceń Opiekuna SU dotyczących ogłoszenia na tablicy konkretnych informacji.
  4. Zespół ma prawo do własnej inwencji twórczej, ale dobór treści powinien być konsultowany z Opiekunem SU.
  5. Gazetka powinna być kolorowa, dotyczyć życia szkolnego, nie zawierać błędów ani wulgaryzmów, zaciekawiać wizualnie i treściowo. Nie ma konieczności prowadzenia stałych rubryk.
  6. Wszystkie potrzebne materiały zapewnia SU wraz z archiwum w sali nr 28.
  7. Stałym elementem na tablicy regularnie aktualizowanym ma być „szczęśliwy numerek”. Zespół powinien wyznaczyć 1 osobę, która codziennie o godz. 7.55 będzie organizowała i nadzorowała losowanie „szczęśliwego numerka”.
  8. Zespół ma pod swoja opieką 2 tablice: główną – obok sali nr 21 i ogłoszeniową obok klatki schodowej.
  9. Zespół zobowiązany jest do tego, by opracować grafik dyżurów poszczególnych członków (po 2 osoby przez 2 tygodnie odpowiedzialne za stan gazetki) do końca roku szkolnego. Będzie on stanowił załącznik do niniejszego kontraktu.
  10. Wynagrodzeniem będą dodatkowe punkty z zachowania, pamiątkowe dyplomy i upominki oraz publiczna pochwała podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.

Podpisanie kontraktu przebiegło w miłej atmosferze, a nowi członkowie zespołu z uśmiechem na twarzy złożyli swoje podpisy. Mamy nadzieję, że nie jest to słomiany zapał, a zresztą efekty ocenicie sami. Od teraz nowymi prowadzącymi gazetkę Samorządu Uczniowskiego są:

- redaktor naczelny - Urszula Wronko
- Anna Jankowska
- Ilona Gutowska
- Izabella Piechocińska
- Aleksandra Matysiak
- Monika Wysk
- Ewa Puławska

9. „szczęśliwy numerek”

MAMY DLA WAS COŚ NOWEGO !

Wprowadzamy „szczęśliwy numerek” od 10.03.2015
Codziennie rano o godzinie 7.55 nauczyciel pełniący dyżur na pierwszym piętrze losuje numerek. Wszystkich , którzy chcą być świadkami tego losowania zapraszamy pod tablicę informacyjną SU. Osoby, których numerek w dzienniku zgadza się z wylosowanym, otrzymują w tym dniu zwolnienie z odpowiedzi. To, czy szczęście jest po waszej stronie możecie sprawdzić na gazetce Samorządu Uczniowskiego, gdzie w wyznaczonym miejscu znajdować się będzie numerek dnia.

10.Warsztaty SU -  przygotowujemy się do wyborów!

Dnia 13 lutego 2015 roku odbyło się spotkanie Samorządu Uczniowskiego z przedstawicielami poszczególnych klas. Zebranie dotyczyło nadchodzących wyborów do Zarządu SU. Przedstawiciele SU przedstawili swoje obowiązki i opowiedzieli o swoich dotychczasowych doświadczeniach. Wszyscy podkreślali, że są bardzo zadowoleni ze swojej dodatkowej działalności w szkole i będą ją miło wspominać. Ze szczególną uwagą wszyscy zebrani słuchali wypowiedzi naszej obecnej Przewodniczącej Justyny, która opowiedziała swoją historię związaną z wstąpieniem do Samorządu, a dzięki prezentacji multimedialnej, dowiedzieliśmy się jak wiele możemy zyskać pełniąc funkcję w zarządzie.


STARTUJ DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO!

Każdy może być idealnym kandydatem i z godnością reprezentować wszystkich uczniów naszej szkoły. Musicie wiedzieć, że jest to prawdziwe wyzwanie, z którym wiąże się wiele obowiązków. Wyzwanie, które warto podjąć, by rozpocząć nową przygodę w swoim życiu. Oprócz tego, jest to świetna zabawa i radość z tego, co uda nam się wykonać. Gwarantujemy, że dzięki funkcji Przewodniczącego możecie zyskać pewność siebie oraz swobodę w sztuce przemawiania, co na pewno ułatwi wam dorosłe życie. Zyskacie również punkty z zachowania oraz uznanie w oczach nauczycieli i uczniów.

Samorząd Uczniowski jest niezwykle ważnym organem w szkole. Mamy realny wpływ na wiele spraw, co potwierdzają dokumenty, dlatego pamiętajcie, że możecie zgłosić się do nas z każdym problemem. Pomoc dla was jest powodem do wielkiej satysfakcji. Zachęcamy was również do dzielenia się z nami swoimi pomysłami, które na pewno wspólnie dopracujemy, wdrożymy w życie i z całą pewnością nagrodzimy.
Reprezentujemy interesy wszystkich uczniów naszej szkoły, dlatego jesteśmy w stanie zrobić wiele, jeżeli tylko bardzo się zaangażujemy i będziemy działać wspólnie.
Mamy nadzieję, że znajdzie się wiele osób, które z chęcią zechcą podjąć się tego stanowiska.
Wytypujcie osoby, które według was są odpowiednie na stanowisko Przewodniczącego, a wkrótce utworzymy listę potencjalnych kandydatów i będziemy gotowi podjąć decyzję, kto będzie naszym przedstawicielem.

Więcej informacji uzyskacie od przedstawicieli swojej klasy. :)

11. Wkrótce wybory do zarządu samorządu uczniowskiego!

Do końca marca 2015 r. czekamy na zgłoszenia kandydatów z poszczególnych klas!
Dlaczego warto działać w Samorządzie Uczniowskim?

- dodatkowe punkty z zachowania,
- mamy wpływ na zmiany w szkole,
- szansa na większą ilość imprez w szkole,
- możliwość pomagania potrzebującym (akcje charytatywne),
- wpis w CV, na świadectwie, pamiątkowy dyplom,
- wyróżnienie na rynku pracy,
- predyspozycje do zajmowania stanowisk kierowniczych w przyszłości,
- umiejętność autoprezentacji,
- przyzwyczajenie do wystąpień publicznych, ogłada,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów,
- prestiż, elitarne zajęcie, władza,
- pozbycie się kompleksów,
- wzrost poczucia własnej wartości,
- rozwijanie kreatywności,
- przychylność nauczycieli i dyrekcji,
- rozpoznawalność w szkole,
- szansa na docenienie,
- możliwość zmiany swojego dotychczasowego wizerunku,
- nowe znajomości, kontakt z aktywnymi rówieśnikami może być twórczy,
- znajdowanie się w centrum uwagi,
- ciekawe wyzwanie,
- przygoda,
- dobry start w dorosłość,
- współtworzenie prawa szkolnego,
- źródło wspomnień,
- udział w ciekawych wyjazdach i projektach,
- wzrost samodyscypliny,
- satysfakcja wynikająca z pracy dla innych,
- okazjonalne zwolnienie z lekcji,
- możliwość wykazania się własną pomysłowością,
- przygotowanie do życia w społeczeństwie obywatelskim,
- zbiorowość może więcej niż jednostka,
- działacz SU to „materiał” na aktywnego obywatela, który będzie troszczył się o swoje najbliższe otoczenie.

Lista zarejestrowanych osób, które kandydują w wyborach do SU w 2015 roku

I. Kandydaci na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego:
1. Joanna Liżewska I TŻB
2. Patrycja Mikulska I TR-H
3. Dariusz Karwowski II TW
4. Agnieszka Cybula III TZ
5. Kinga Rydzewska III TŻ
6. Klaudia Jaśkowska III TŻ
7. Karolina Modzelewska III TB-H
II. Kandydaci na Wiceprzewodniczącego ds. klas zawodowych:
1. Dawid Sosnowski I ZSZ "a"
2. Maciej Gryczkowski I ZSZ "b"
3. Paulina Blaszko I ZSZ "b"

Kalendarz wyborczy:

23 marca - 06 kwietnia 2015 roku - pisemne zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego (powinno zawierać: imię, nazwisko, klasę i zgodę na kandydowanie), składać do Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego.
06 kwietnia - 15 kwietnia 2015 roku - kampania wyborcza kandydatów na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, każdy kandydat powołuje szefa swojego sztabu wyborczego, który jest odpowiedzialny za organizację kampanii wyborczej (plakaty, ulotki, transparenty, prezentacje, owacje, okrzyki, hasła wyborcze bądź inne ciekawe pomysły promujące danego kandydata).
15 kwietnia 2015 roku - wystąpienia kandydatów na sali gimnastycznej, przedstawienie projektu imprezy szkolnej, debata wyborcza oraz prezentacje poszczególnych sztabów wyborczych.
16 kwietnia 2015 roku - cisza przedwyborcza od czwartej przerwy.
17 kwietnia 2015 roku - WYBORY NA PRZEWODNICZĄCEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO i WICEPRZEWODNICZĄCEGO ds. KLAS ZAWODOWYCH - głosowanie będzie się odbywało podczas przerw w sali lekcyjnej nr 27 przeznaczonej na lokal wyborczy, ogłoszenie wyników na siódmej godzinie lekcyjnej. Nad sprawnym i rzetelnym przebiegiem wyborów czuwa Szkolna Komisja Wyborcza, w której skład wchodzi 1 osoba z każdej trójki klasowej.

PODSUMOWANIE PIERWSZEGO SEMESTRU Z DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2015/2016

NOWY SKŁAD SAMORZĄDU:
PRZEWODNICZĄCA: Karolina Modzelewska
ZASTĘPCA: Patrycja Mikucka
SKARBNIK: Darek Karwowski
SEKRETARZ: Klaudia Jaśkowska
POMOCNICY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
RZECZNIK: Agnieszka Cybula
FOTOGRAF: Kinga Rydzewska

xxxW pierwszym semestrze kontynuowaliśmy dotychczasowe formy działalności, tj. reprezentowanie społeczeństwa uczniowskiego, prowadzenie tablicy informacyjnej, dokumentowanie spotkań rady SU, współpraca z samorządami klasowymi, prowadzenie danych na temat problemów uczniów, przekazywanie o różnych rodzaju konkursach i aukcjach społecznych adresowanych do młodzieży.

1 września 2015 roku uroczyście pożegnaliśmy Pana Kazimierza Szymkucia i Panią Izabelę Randzio. Przygotowaliśmy, krótką inscenizację a także okolicznościowe przemówienia i drobne upominki.


W miniony semestrze zorganizowaliśmy również dwie dyskoteki szkolne (1 październik 2015r., 26 listopad 2015r.). W roli DJ-a z powodzeniem zadebiutował uczeń Sebastian Zyskowski z klasy IV THB. Na imprezie nie gościliśmy tylko naszych uczniów, lecz osoby spoza szkoły i absolwentów. Zabawa odbyła się w spokojnej, przyjemnej i przyjaznej atmosferze, za co jesteśmy również wdzięczni opiekunom.J

Naszym największym, corocznym przedsięwzięciem była bożonarodzeniowa aukcja charytatywna na rzecz Sebastiana Zawistowskiego z klasy I TRH, która odbyła się 19 grudnia 2015 roku. Nasi uczniowie i nauczyciele własnoręcznie przygotowali drobiazgi do licytacji. Klasy rywalizowały zawzięcie, coraz podbijając ceny, w wyniku czego udało nam się pobić dotychczasowy rekord i uzyskać dochód w wysokości 3 270,00zł. Kwota ta w całości została przekazana na konto bankowe rodziców Sebastiana.

Semestr zakończyliśmy spotkaniem z Panią Dyrektor oraz przygotowaniami do opracowania regulaminu dyżurów uczniowskich na szkolnych korytarzach.

SPOTKANIE Z SAMORZĄDEM KLAS
xxx

12 lutego 2016 roku spotkaliśmy się wspólnie z Samorządami Klasowymi i Panią Dyrektor Zdzisławą Choynowską, która wyraziła chęć uczestniczenia w posiedzeniu, aby poruszyć kilka ważnych kwestii.
Pożegnaliśmy naszego Skarbnika - Dariusza Karwowskiego. Podziękowaliśmy mu za współpracę i poświęcony czas. Z racji tego, że był odpowiedzialny za fundusze SU, otrzymał od nas swój procent, heheszki xD wypłacony w czekoladowych monetach i drobny upominek, dzięki któremu będzie mógł nas mile wspominać.J

Odbyliśmy głosowanie w sprawie przyjęcia Barbary Kondratowicz z klasy I THB na stanowisko Skarbnika SU. Po zaakceptowaniu jej kandydatury, powitaliśmy ją w Zarządzie. Jesteśmy pewni, że bardzo dobrze będzie się nam współpracować J

Opracowaliśmy regulamin dyżurów uczniowskich na korytarzach szkolnych, który znajduje się przy gazetce ściennej Samorządu Uczniowskiego. Pracowaliśmy w grupach, aby wskazać obowiązki osób dyżurujących.

xxx

Wspólnie stworzyliśmy regulamin dyżurnego oraz wybraliśmy kolor kamizelek, a także ustaliliśmy, jakie napisy będą się na nich znajdować.

Omówiliśmy także szczegóły związane z pocztą walentynkową i poinformowaliśmy o przyznanych przez nas punktach z zachowania oraz możliwości wpisywania się na listę chętnych do współpracy z Samorządem Uczniowskim.

Liczymy na waszą chęć współpracy, którą na pewno hojnie wynagrodzimy! J
xxx

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zespół Szkół im. Księdza Jana Krzysztofa Kluka w Wojewodzinie zakończył jeden z etapów projektu, pn. „Nowa ranga kształcenia w powiecie grajewskim”. Wyposażenie do pracowni komunikacji w języku obcym dla zawodu technik budownictwa dostarczyła firma Nordeweco Sp. z o.o., ul. Henryka Wieniawskiego 21, 71 – 130 Szczecin.  Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z nowoczesnej multimedialnej pracowni językowej. Koszt inwestycji wyniósł 47 146,00 zł brutto.

Monika Gardocka


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniu 07.10.2021 uczniowie kl. IV TR ponownie byli w zajęciach praktycznych w gospodarstwie p. Downarów w Cyprkach. W trakcie zajęć uczniowie wykonali serwis olejowy ciągnika, przygotowali ziarno do siewu oraz uczestniczyli w siewie pszenicy ozimej. Przy okazji pobytu na polu, oceniliśmy wschody jęczmienia ozimego, który był siany podczas poprzednich zajęć 16.09.2021. Jęczmień wchodzi w fazę trzeciego liścia. Zajęcia zakończyliśmy przy ognisku.

Piotr Manturo


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Uczniowie Technikum Żywienia i Budownictwa w dn. 6-24 września w ramach projektu ,,Eurotechnik" realizowanego ze środków PO WER odbywali staże w Pradze. Zdobywali nowe umiejetności, doskonalili wiedzę zdobytą w szkole. Staże były bogatym doświadczeniem dla uczniów, którzy już niedługo wejdą w dorosłe życie i taki bagaż doświadczeń na pewno pomoże im w pracy zawodowej.

Grupa gastronomiczna odbywała staż w fabryce jedzenia FOODWAY CATERING. Spędzili trzy tygodnie na przygotowywaniu posiłków (w tym pudełkowych) i pysznych wypieków. Uczniowie Technikum budownictwa zdobywali doświadczenie na placu budowy i drobnych pracach remontowych w hotelu. W każdym miejscu pracy atmosfera była miła i życzliwa, co sprzyjało sumiennemu wykonywaniu obowiązków powierzonych uczniom, którzy z przyjemnością chodzili w miejsca swoich praktyk, gdzie mile i pożytecznie spędzali czas. Na zakończenie staży, każdy uczeń otrzymał imienny certyfikat.

Nie zabrakło też dni, w których podziwialiśmy piękne zabytki Pragi. Odwiedziliśmy Kutną Horę, Ossuarium, które wywarło na nas ogromne wrażenie, ponieważ jest to kaplica z ludzkich kości i czaszek. Ogladaliśmy zabytkowe Koscioły między innymi Katedrę Wita, Most Karola na Wełtawie, Hradczany (kompleks zakmu królewskiego) i wiele innych zabytków, które zachwycały swoim pięknem.

Czas spędzony w Pradze, był czasem pracy, nowych doświadczeń zawodowych, nauki, poznaniem nowej kultury i ludzi. Uczniowie odbywali staże w profesjonalnych firmach, uczyli się i zdobywali doświadczenie od najlepszych fachowców.

Wszyscy czas spędzony w pięknej stolicy Czech wspominają bardzo miło i z sentymentem wracają i wspominają chwile tam spędzone.

Barbara Mizińska


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniu dzisiejszym nasi szkolni Maturzyści z klas IV TŻ, TB, TR wraz z ks. Łukaszem Dawidowiczem i p. Moniką Kowalczuk wyruszyli na wspólny wyjazd do stolicy Podlasia - Białegostoku. Pierwszym punktem wyjazdu była projekcja filmu pt. "Wyszyński zemsta czy przebaczenie". Wspólnie poznaliśmy losy bł. ks. kard Stefana Wyszyńskiego jako kapelana Wojsk Polskich w czasie II wojny światowej. Po filmie wyruszyliśmy do Pałacu Branickich, gdzie zwiedziliśmy tamtejsze muzeum, poznaliśmy historię Pałacu oraz zobaczyliśmy cenne dzieła i style architektoniczne. Pod koniec wycieczki zwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą pw. Wniebowzięcia NMP w Białymstoku, gdzie poleciliśmy Matce Bożej zbliżającą się maturę oraz naszą szkołę w Wojewodzinie. Wspólny wyjazd jeszcze bardziej zintegrował naszą klasę. Był też czasem poznania nowych miejsc i ludzi. Dziękujemy 🙂

ks. Łukasz Dawidowicz


spacer

Zaloguj się:

Użytkowników:
20
Artykułów:
551
Odsłon artykułów:
2547535

Gościmy:

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.