Dziewczęta z Zespołu Szkół w Wojewodzinie zaprzeczyły utartemu stereotypowi, że tematyka dotycząca działań wojennych to typowo męski przedmiot zainteresowań.
W dniu 15.03.2021 wraz ze swoimi kolegami ze szkoły wzięły udział w konkursie historycznym "Los Żołnierzy Wyklętych", który odbywał się pod patronatem Starosty Grajewskiego Waldemara Remfelda.
Weronika Szmigiel uczennica klasy 2TBW zajęła w konkursie IV miejsce. Od miejsc nagrodzonych (zajętych przez chłopców ze ZS Nr 2 im. 9. PSK w Grajewie i ZS im. Marszałka Piłsudskiego w Szczuczynie) dzieliły ją zaledwie 3 punkty.
Czwarte miejsce pozostawia zazwyczaj lekkie poczucie zawodu i niedosytu. Uważam, że w tym przypadku był to jednak niewątpliwy sukces. Weroniko jesteśmy z Ciebie dumni.
Pragnę podziękować wszystkim uczestnikom konkursu, zwłaszcza uczniom klas pierwszych, dla których tematyka II wojny światowej jest nowa, nieopracowana jeszcze na zajęciach lekcyjnych. Konkurs spotkał się w naszej szkole z dużym zainteresowaniem. Uczniowie posiadają świadomość wagi dramatycznych losów Żołnierzy Wyklętych dla tożsamości narodowej współczesnych Polaków.
Jako nauczyciel historii cieszę się , że mogę pracować z tak wartościowymi młodymi ludźmi. Uważam, że rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez pozalekcyjne formy pracy online to świetny pomysł na edukację w dobie epidemii.
Aniela Sypytkowska
Witam,
Jestem uczennicą 2 klasy Technikum Żywienia po szkole podstawowej i miałam przyjemność brać udział w konkursie historycznym na temat ,,Los Żołnierzy Wyklętych”. Same przygotowanie trochę zajęło, ze względu na naukę dat, osób czy najważniejszych wydarzeń. Sam test dość trudny nie był, pomimo że nie zajęłam pierwszego miejsca, lecz zwyczajnie się zestresowałam. Sam udział w konkursie polegał na zalogowanie się na platformie Teams przez login i hasło przygotowane specjalnie dla każdej osoby. Większość osób była najczęściej 10 minut przed czasem . Wicedyrektor ZS nr 2 im. 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie rozmawiał z nami na temat konkursu: organizacja, jak będzie wyglądać sam test. O godzinie 9.00 zaczęliśmy pisać test, gdzie na odpowiedź mieliśmy 35 sekund, przy niektórych pytaniach było ciężko odpowiedzieć bo były dość długie.
Podsumowując sam konkurs był dość przyjemny do napisania, lecz szkoda że nie mogliśmy go napisać w szkole, ze względu na pandemię.
Renata Dobrowolska, 2TŻsp
W poniedziałek tj. 15 marca wzięłam udział w konkursie historycznym dotyczącym losów żołnierzy wyklętych. Do udziału w konkursie zmotywowała mnie tematyka. Uznałam, że może to być ciekawe doświadczenie i będę miała możliwość nauczenia się jeszcze więcej o tych bohaterach. Najbardziej zaciekawiły mnie życiorysy Żołnierzy Wyklętych, którzy oddając życie za ojczyznę wykazali swoją ogromną miłość do niej. Historia każdego z żołnierzy przepełniona jest smutkiem, ale równocześnie pokrzepia i skłania do refleksji nad wyższymi wartościami. Według mnie warto zaangażować się w pracę związaną z przygotowaniami do udziału w konkursach historycznych, ponieważ mamy wtedy możliwość zapoznania się z historią naszego narodu i poszerzamy nasze horyzonty myślowe. Co więcej, zdobyta wiedza pozostanie w naszej pamięci na długo, ponieważ informacje, których się uczymy są nie dość, że ciekawe, ale i szczegółowe.
Anna Dawidowska kl.2TBW
Do udziału w konkursie zmotywowała mnie tematyka konkursu, która była bardzo obiecująca dla mnie. Ważnymi aspekty, które dostrzegłam w tematyce konkursu było to jak bardzo szczegółowo opisano działania podziemia antykomunistycznego i jak wielką wagę została przyłożona do przestawienia historii pobliskiego nam terenu Białostocczyzny oraz Grajewa. Moim zdaniem warto jest angażować się do konkursów historycznych, gdyż dzięki takiemu doświadczeniu można poszerzyć swoje horyzonty wiedzowe oraz bardziej dedukować się w kierunku, który nas interesuje.
Pozdrawiam, Weronika Szmigiel kl.2TBW