Wojewodzin 52
19- 200 Grajewo
tel./fax. 86-272-22-31
INTERNAT - tel. 0-86 272-31-80 (w dni robocze)
szukaj na stronie:

Zespół Szkół w Wojewodzinie

Zapraszamy w nasze progi...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
  • Technik Architektury Krajobrazu

    Technik Architektury Krajobrazu

  • Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej

    Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej - Nowość

  • Technik Hotelarstwa

    Technik Hotelarstwa

  • Technik Weterynarii

    Technik Weterynarii - Nowość

  • Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych

    Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych

  • Technik Budownictwa

    Technik Budownictwa

  • Technik Rolnik

    Technik Rolnik

  • Zasadnicza Szkoła Zawodowa

    Zasadnicza Szkoła Zawodowa

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Nasi uczniowie uczący się w zawodzie: Technik rolnik w dniu 18 stycznia 2018 r. uczestniczyli w otwarciu sezonu rolniczego na Targach POLAGRA-PREMIERY w Poznaniu. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich uczniowie zapoznali się z innowacyjnymi rozwiązaniami i HITAMI sprzedażowymi na nowy sezon, które po raz pierwszy w naszym kraju zostały pokazane właśnie w Poznaniu. Najlepiej jednak panujący na targach klimat i zainteresowanie oddają zdjęcia...

Piotr Manturo


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

18.01.2018 roku w naszej szkole został przeprowadzony półfinał Konkursu Gastronomicznego Województwa Podlaskiego dla uczniów średnich szkół rolniczych „Gotuj z klasą”, którego organizatorem jest Marszałek Województwa Podlaskiego, a koordynatorem Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Do półfinału przystąpiły trzy zespoły:
- zespół pierwszy: Katarzyna Wróblewska kl. III TŻ i Paulina Zyskowska kl. III TŻ
- zespół drugi: Alicja Kudrawiec kl. II TŻ i Magdalena Dobrzycka kl. II TŻ
- zespół trzeci: Aleksandra Wojewoda kl. III TŻ i Weronika Ziemkiewicz kl. II TŻ
Każdy zespół przygotował menu konkursowe składające się z: zupy, dania głównego i deseru. Dania konkursowe przygotowane zostały z produktów związanych z regionem, powszechnie znanych i rozpoznawalnych. Ocenie podlegały: walory smakowe, wygląd potrawy i związek dania z regionem. Zwycięzcami etapu szkolnego zostały uczennice kl. III Technikum żywienia i usług gastronomicznych. Poziom rywalizacji był bardzo wyrównany. Uczestnicy konkursu wykazali się kreatywnością, różnorodną formą prezentacji potraw oraz zaangażowaniem i wiedzą na temat tradycji i obyczajów naszego regionu.

Beata Urbańska


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Szkolne Koło Wolontariatu postanowiło wywołać uśmiech na twarzach dzieci przebywających na Oddziale Dziecięcym w Grajwie i w dniach 6 - 8 stycznia przeprowadziło zbiórkę zabawek, kolorowanek, maskotek, puzzli, flamastrów i kredek. Po raz kolejny uczniowie i nauczyciele naszej szkoły udowodnili, że potrafią pomagać i dzięki temu udało nam się zebrać: 41 książek, 22 maskotki, 27 kolorowanek, 12 łamigłówek, 14 sztuk zabawek, 8 zeszytów, 6 wycinanek, 5 sztuk puzzli, 5 gier, 10 sztuk różnych przyborów do malowania.
Wszystkim zaangażowanym w akcję serdecznie dziękujemy. Dzięki Waszemu wsparciu dzieci choć na chwilę mogły zapomnieć o swoich dolegliwościach.

Szkolne Koło Wolontariatu


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Cztery uczennice realizujące naukę zawodu kucharza w klasie Branżowej Szkoły I stopnia przygotowują się do wyjazdu do Niemiec na zagraniczny staż zawodowy. Organizatorem wyjazdu jest Podlaska Wojewódzka Komenda OHP w Białymstoku i Hufiec Pracy w Grajewie. 09.01.2018 r. odbyło się kolejne spotkanie organizacyjne z koordynatorem projektu „Młodzi stolarze, murarze i kucharze z Podlasia na zagranicznym stażu zawodowym”. W spotkaniu uczestniczyli również rodzice uczniów. W trakcie spotkania omówione zostały kwestie finansowe, doboru strojów na staż oraz inne sprawy organizacyjne, m.in. formalności związane z uzyskaniem Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Kandydatki na staż w zawodzie kucharz w ramach przygotowania do wyjazdu od listopada 2017 r. uczęszczają na kurs języka niemieckiego, który pozwoli im nabyć umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem. Umiejętności te młodzież będzie mogła wykorzystać podczas warsztatów szkoleniowych jak również w czasie wolnym od zajęć, w trakcie przedsięwzięć rekreacyjnych i krajoznawczych przewidzianych do realizacji w ciągu 2 tygodniowego stażu. Podczas pobytu na stażu w Niemczech uczestnicy projektu zdobędą specjalistyczne kompetencje zawodowe, interkulturowe, wiadomości i umiejętności praktyczne, dzięki którym będą mieli możliwość rozwoju dalszej drogi zawodowej, nabiorą odwagi i otwartości na nowe wyzwania.

Teresa Maciorowska - komendant HP Grajewo


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Kandydaci do SU – prezentacja

W środę 10 stycznia 2018 roku w naszej szkole odbędą się wybory do Samorządu Uczniowskiego. W związku z tym ważnym wydarzeniem, dziś (3.01.2018) w sali gimnastycznej miała miejsce autoprezentacja kandydatów. O zaszczyt reprezentowania naszej społeczności w SU ubiegają się:

- Adam Poniatowski (kl. I TŻB)
- Dominika Gleba (kl. I TRH)
- Magda Liberacka (kl. I BS)
- Adrianna Kupis (kl. II TRH)
- Patryk Bagiński ( kl. II TRH)
- Wojtek Mazurek (kl. II BS)
- Patryk Kozikowski (kl. II BS)
- Paweł Kadyszewski (kl. III TRH)

Prezentowane programy wyborcze kandydatów wskazywały, że praca w SU to możliwość wpływania na to, co dzieje się w szkole, prestiż, rozwijanie kreatywności, kontakt z aktywnymi rówieśnikami, ale przede wszystkim - rozwój osobisty i wzrost poczucia wartości.
Apel okolicznościowy z okazji prezentacji kandydatów prowadził obecny Samorząd reprezentowany przez Patrycję Mikucką i Barbarę Kondratowicz, które zapoznały młodzież ze sposobem głosowania na wybranego kandydata.

Na zakończenie spotkania Pani Dyrektor – Zdzisława Choynowska zachęciła wszystkich do udziału w głosowaniu oraz pogratulowała sukcesu reprezentacji dziewcząt z naszej szkoły, która wywalczyła I miejsce w Licencjadzie Województwa Podlaskiego w unihokeju.

Elżbieta Karwowska

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Drużyna dziewcząt ZS w Wojewodzinie wywalczyła I miejsce w Licealiadzie województwa podlaskiego w unihokeju.
Po dwóch meczach grupowych (wygrana z ZS nr 2 Grajewo 5:1 i przegrana z XIV LO Białystok 2:3), dziewczęta w półfinale pokonały 1:0 ZS nr 1 w Grajewie. Rywalizacja w finale była bardzo wyrównana i stojąca na wysokim poziomie sportowym. Mecz w regulaminowym czasie gry zakończył się remisem 0:0. O zwycięstwie zdecydowały rzuty karne, gdzie lepszą dyspozycją wykazała się bramkarka ZS w Wojewodzinie Aleksandra Wnęk, która obroniła 3 próby przeciwniczek. Mecz zakończył się wynikiem 3:2 i tym samym ekipa ZS w Wojewodzinie wzięła rewanż za ubiegły rok, gdzie w półfinale (również po rzutach karnych) musiała uznać wyższość rywalek z Białegostoku.
Najlepszą zawodniczką drużyny ZS w Wojewodzinie została Justyna Włóczko, a najlepszą bramkarką turnieju została wybrana Aleksandra Wnęk. Serdeczne gratulacje za bardzo dobrą postawę i serce włożone w walkę.
Sędzią głównym zawodów był p. Marek Sadowski, prezes Podlaskiego Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego.

Klasyfikacja końcowa:
I miejsce- ZS w Wojewodzinie
II miejsce- XIV LO Białystok
III miejsce- ZS nr 1 w Grajewie
IV miejsce- ZS w Niećkowie
V-VI miejsce- LMS Łomża, ZS nr 2 w Grajewie
Organizator składa serdeczne podziękowania kierownikowi hali MOSiR w Grajewie p. Markowi Duchnowskiemu za udostępnienie obiektu i p. Adamowi Cudnemu za pomoc i sprawne przeprowadzenie zawodów.

Skład zwycięskiego zespołu:
1.Barbara Kondratowicz
2.Justyna Włóczko
3.Chrzanowska Sylwia
4.Sofia Dodis
5.Ilona Strzałkowska
6.Patrycja Mikulska
7.Natalia Grzymała
8.Patrycja Sut
9.Anna Drożęcka
10.Aleksandra Wnęk
11.Anna Jankowska

Łukasz Choynowski


Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Spotkanie z przygotowania kulturowego do zagranicznych staży w Wilnie

W dniu 18.12.2017r. odbyło się spotkanie z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach przygotowania kulturowego.
W związku z tym, że staże uczniowie odbędą w ośrodkach gastronomiczno-hotelarskich na Litwie jest to działanie szczególnie ważne, aby uczniowie mogli łatwiej odnaleźć się w nowych dla nich warunkach pracy i nauki.

Projekt zagranicznych staży realizowany jest ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Podczas spotkania przedstawione zostały przez Partnera zagranicznego projektu - Global Ideas:
- informacje o Litwie i Wilnie;
- specyfice regionu oraz jego kulturze, zwyczajach, języku;
- przedstawione zostały przez partnera zagranicznego propozycje miejsc staży w Wilnie;
- przedstawione została oferta kulturowa uczestnikom staży z której mogą skorzystać podczas czasu wolnego;
- przeprowadzono rozmowy indywidualne z każdym z uczestników projektu mające na celu lepsze dopasowanie kompetencji możliwości uczniów z oczekiwaniami i potrzebami przedsiębiorców na Litwie.

Spotkanie informacyjne przygotowujące do staży zagranicznych w Wilnie

W dniu 05.12.2017r. odbyło się spotkanie informacyjne z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowanego przez Zespół Szkół w Wojewodzinie, ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Podczas spotkania przedstawione zostały przez kadrę zarządzającą projektem:
- główne cele i założenia projektu;
- sprawy organizacyjne związane z realizacją staży zagranicą;
- doświadczenia poprzedniej grupy z pobytu na stażach w Wilnie;
- przedstawiono partnera zagranicznego oraz propozycje miejsc stażu w Wilnie.


Lista uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie

Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej

Powolanie Komisji Rekrutacyjnej

Rekrutacja do II części projektu rozpoczęta!

Rozpoczęła się rekrutacja uczestników do udziału w drugiej części projektu realizowanego przez Zespół Szkół im. ks. Jana Krzysztofa Kluka w Wojewodzinie dofinansowanego z Funduszy Europejskich „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Celem projektu jest:
- podniesienie poziomu kluczowych kompetencji i umiejętności praktycznych,
- podniesienie innowacyjności i internacjonalizacji Zespołu Szkół w Wojewodzinie. Projektem są objęci uczniowie Technikum kształcący się w zawodach: technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Realizacja projektu rozłożona jest na dwa kolejne lata szkolne; w maju ubiegłego roku staże odbywała pierwsza, 20- osobowa grupa uczniów.
W maju 2018 r. na takie staże wyjadą wyłonieni podczas rekrutacji, uczniowie obecnej klasy trzeciej Technikum.
Korzyści jakie odniosą uczniowie realizujący zagraniczne staże to:
- każdy uczestnik otrzyma oficjalny dokument EuropassMobility, wystawiony zgodnie z międzynarodowymi wymogami – w formie dwujęzycznej (polski i angielski). EuropassMobility potwierdzający realizację Europejskiej Ścieżki Kształcenia Zawodowego, stanowiący doskonały dowód zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dwujęzyczna forma dokumentu pozwoli stażystom w skutecznym poszukiwaniu pracy nie tylko na rynku lokalnym (podlaskim) ale również i poza granicami Polski. Dokument ten umożliwi każdemu uczniowi, jako obywatelowi Europy lepszą prezentację kwalifikacji i umiejętności zawodowych.
- rozwinięcie umiejętności posługiwania się branżowym językiem angielskim w kontaktach z gośćmi hotelowymi,
- zdobycie certyfikatu potwierdzającego odbycie stażu wystawionego przez zakład pracy,
- zdobycie wiedzy o walorach turystycznych Litwy i regionu,
- zapewnienie zakwaterowania, kosztów podróży.
Dofinansowanie projektu z UE: 301 456,12 zł

Zdzisława Choynowska – dyrektor Zespołu Szkół w Wojewodzinie

Staże zrealizowane

W dniach od 8 do 26 maja 2017 roku uczniowie realizowali staże zagraniczne w Wilnie w ramach projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Miejsca odbywania staży zostały starannie dobrane, są to renomowane obiekty hotelowe i gastronomiczne w Wilnie:

UAB Vilnvarsa in Vilnius (Lithuania),
Ratonda Centrum Hotels in Vilnius (Lithuania),
Artis Centrum Hotels in Vilnius (Lithuania),
UAB Kelioniyviesbuciai in Vilnius (Lithuania).

Zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży w Wilnie

W dniu 20.03.2017 r. odbyły się zajęcia pedagogiczne w ramach przygotowania do staży. Uczestnicy projektu pogłębiali swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej, ćwiczyli właściwe zachowanie się i rozwiazywanie sytuacji trudnych; motywowali się do osiągnięcia celu – jak najlepszego wykorzystania czasu stażu do zdobycia umiejętności zawodowych.

Zajęcia językowe przygotowujące do staży w Wilnie

Zakończył się cykl zajęć z języka angielskiego w ramach przygotowania do odbywania staży w Wilnie. Uczniowie klasy III Technikum uczący się w zawodach: technik hotelarstwa i żywienia i usług gastronomicznych pogłębiali swoją znajomość branżowego języka związanego z hotelarstwem i gastronomią.

Spotkanie z przygotowania kulturowego do zagranicznych staży w Wilnie

W dniu 17.01.2017r. odbyło się spotkanie z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” w ramach przygotowania kulturowego.
W związku z tym, że staże uczniowie odbywać będą w ośrodkach gastronomiczno-hotelarskich na Litwie jest to działanie niezbędne, aby uczniowie mogli łatwiej odnaleźć się w nowych dla nich warunkach pracy i nauki. Projekt zagranicznych staży realizowany jest ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Podczas spotkania przedstawione zostały przez Partnera zagranicznego projektu - Global Ideas:
- informacje o Litwie i Wilnie;
- specyfice regionu oraz jego kulturze, zwyczajach, języku;
- przedstawione zostały przez partnera zagranicznego propozycje miejsc stażu w Wilnie oraz kulturowej oferty podczas czasu wolnego uczestników staży;
- przeprowadzono rozmowy indywidualne z każdym z uczestników projektu mające na celu lepsze dopasowanie kompetencji możliwości uczniów z oczekiwaniami i potrzebami przedsiębiorców na Litwie.

Spotkanie informacyjne przygotowujące do staży zagranicznych w Wilnie

W dniu 12.12.2016r. odbyło się spotkanie informacyjne z uczestnikami projektu „Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie” realizowanego przez Zespół Szkół w Wojewodzinie, ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Podczas spotkania przedstawione zostały przez kadrę zarządzającą projektem:
- główne cele i założenia projektu;
- sprawy organizacyjne związane z realizacją staży zagranicą;
- przedstawiono partnera zagranicznego oraz propozycje miejsc stażu w Wilnie.

O projekcie
Regulamin Rekrutacji Uczestników
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
Protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dziś - 15 grudnia znowu odwiedziliśmy Grajewo. My - czyli: Karolina Roman, Justyna Czyżyńska, Paweł Kadyszewski, Daniel Gardocki, Adam Gawędzki i opiekun p. Wioletta A. Czaplicka. Tym razem nie chodziło o propagowanie czytelnictwa, ale o bezpieczeństwo w necie. Ostrzegaliśmy rodziców, że wirtualny świat może być groźny dla ich dzieci i informowaliśmy jak mogą uniknąć niebezpieczeństwa. Szczęśliwie pogoda i tym razem dopisała. Był piękny zimowy dzień i wyczuwało się klimat zbliżających się świąt. Mieszkańcom Grajewa i okolic, którzy znaleźli czas, żeby na chwilę zatrzymać się przy nas, wręczaliśmy bombkę z zapisaną na niej stroną internetową dla rodziców, np.: www.sieciaki.pl, www.dzieckowsieci.pl, www.321internet.pl oraz ulotkę Fundacji Świętego Mikołaja. Ulotka zachęcała do wspierania kreatywnych, twórczych, aktywnych uczniów naszej szkoły poprzez przekazanie 1% podatku na rzecz stypendiów św. Mikołaja (w tym miejscu dziękuję moim koleżankom Ani Grzymkowskiej i Sylwii Obryckiej, które chociaż chore, włożyły w przygotowanie tego happeningu dużo pracy).
A Ty? Składasz zeznanie podatkowe? A może Twoi rodzice składają? Chcesz pomóc zdolnej, pełnej pomysłów, zaangażowanej w działalność charytatywną młodzieży? To oddaj 1% podatku naszej szkole. Jak? To proste:
- w zeznaniu podatkowym wpisz KRS fundacji: Fundacja Świętego Mikołaja 0000126602,
- w szczegółach wpisz konto naszej szkoły: 49 1090 0004 9149 0000 0000 0466,
- wpisz adres: Wojewodzin 52, 19-200 Grajewo.
Widzisz, pomagać to po prostu proste…

Adam Gawędzki IV TŻ


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Stypendium Prezesa Rady Ministrów

Regulamin wyłaniania stypendystów Prezesa Rady Ministrów

Stypendium Starosty Grajewskiego

Regulamin wyłaniania stypendystów

Stypendia w programie Stypendia św. Mikołaja Fundacji Świętego Mikołaja

Szkolny regulamin przyznawania i realizacji

Pismo przewodnie - Wpłata darowizny na stypendia w programie

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Bożonarodzeniowa aukcja charytatywna – 6 grudnia w szczególny sposób obchodziliśmy „Mikołajki”, każdy z nas mógł poczuć radość pomagania. Wzorem lat ubiegłych społeczność naszej szkoły uczestniczyła w aukcji charytatywnej organizowanej przez Samorząd Uczniowski, pod kierunkiem p. Katarzyny Ołdakowskiej. Inicjatywa SU polega na tym, że poszczególne klasy rywalizują ze sobą poprzez udział w licytacji, której przedmiotem jest zysk wspólny, klasowy, np. sesja zdjęciowa klasy, zwolnienie z dyżurów na korytarzu, seans filmowy zamiast lekcji.
Przedmiotem aukcji były również indywidualne dzieła uczniów uzdolnionych artystycznie lub darowane na ten cel ozdoby, przedmioty użytkowe, zabawki, itp. Darczyńcami byli również: nauczyciele, Grupa Warsztatowej Terapii Zajęciowej z Grajewa, Pracownia plastyczna działająca przy Grajewskim Centrum Kultury, Koło kroju i szycia, Pracownia żywienia.
Najcenniejszym nabytkiem, o który najbardziej walczono, był seans filmowy zamiast lekcji. Uczniowie klasy III TŻB wydali na ten atrakcyjnie, wspólnie spędzony czas 206 zł. Niezwykle cenne okazały się też wyroby ciastkarskie, za opakowanie orzeszków klasa
IV TŻB zapłaciła aż 90 zł.
W tym roku dochód z bożonarodzeniowej aukcji, w kwocie aż 2133 zł. przeznaczony jest na rzecz Bartosza Górskiego, dziewiętnastolatka zmagającego się z nieuleczalną chorobą neurologiczną – nowotworową.
Tegoroczna aukcja to kolejny wyraz troski naszych uczniów o wykluczonych i skrzywdzonych. Drodzy uczniowie, Wasza wrażliwość i hojność napawa nas dumą!

Elżbieta Karwowska

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA WEDŁUG STATUTU ZESPOŁU

§ 29
1. Uczeń ma prawo do:
1) zdobywania i rozwijania wiedzy oraz kształcenia umiejętności poprzez udział w organizowanych przez Zespół zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych;
2) jawnej, sprawiedliwej i systematycznej oceny wiedzy i umiejętności zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania;
3) pomocy w przypadku trudności w nauce;
4) indywidualnego traktowania uwzględniającego jego możliwości psychofizyczne pod warunkiem przedstawienia stosownego orzeczenia lub opinii poradni pedagogicznej;
5) uzyskania wsparcia ze strony nauczyciela, wychowawcy, rady rodziców, pedagoga szkolnego, samorządu uczniowskiego;
6) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;
7) poszanowania godności osobistej bez względu na poglądy, przekonania i wyznanie;
8) wyboru i kandydowania do samorządu uczniowskiego;
9) działalności w strukturach samorządu uczniowskiego;
10) pomocy materialnej i socjalnej w szczególnych przypadkach losowych;
11) doraźnej pomocy medycznej;
12) zamieszkania w internacie;
13) wpływania na życie szkolne poprzez proponowanie własnych inicjatyw.

§ 30
1. Uczeń ma prawo zgłaszania w formie pisemnej skargi wobec naruszania jego praw do:
1) samorządu szkolnego;
2) rady pedagogicznej;
3) pedagoga szkolnego;
4) dyrektora;
5) organu prowadzącego szkołę;
6) organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

2. Uczeń składa skargę do rady pedagogicznej, organu prowadzącego szkołę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny za pośrednictwem dyrektora Zespołu.

3. W przypadku naruszenia praw ucznia ustala się następujący tryb postępowania:
1) samorząd szkolny dokonuje analizy sytuacji, w której naruszono prawa ucznia, wypracowuje własne stanowisko i w formie pisemnej przedkłada radzie pedagogicznej za pośrednictwem dyrektora;
2) rada pedagogiczna w przeciągu 3 dni od daty złożenia stanowiska samorządu uczniowskiego wypracowuje stanowisko odnośnie sposobu rozwiązania sprawy;
3) dyrektor na wniosek rady pedagogicznej lub wniosek samorządu uczniowskiego zapoznaje ze sprawą radę rodziców;
4) wypracowane stanowisko dyrektor przedkłada samorządowi uczniowskiemu jako wiążącą decyzję;
5) w przypadku braku satysfakcjonującego rozwiązania zgłaszanego problemu uczeń może odwołać się do dyrektora w celu ponownego rozpatrzenia sprawy.

§ 31
1. Uczeń ma obowiązek:
1) przestrzegać postanowień zawartych w statucie;
2) uczyć się systematycznie, aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły;
3) godnie reprezentować szkołę;
4) odnosić się z szacunkiem do siebie, kolegów, nauczycieli i innych pracowników Zespołu, przestrzegać zasad kultury współżycia;
5) dbać o własne zdrowie, higienę i rozwój psychofizyczny;
6) troszczyć się o wspólne mienie, porządek i estetykę pomieszczeń;
7) dbać o kulturę wypowiedzi;
8) samodzielnie wykonywać pracę domową;
9) właściwie zachowywać się podczas zajęć edukacyjnych:
a) punktualnie przychodzić na zajęcia;
b) pozostawiać odzież wierzchnią w szatni;
c) stosować się do poleceń nauczyciela;
d) nie zakłócać toku zajęć;
e) przestrzegać zakazu konsumpcji;
f) stosować się do ogólnie przyjętych zasad kultury osobistej;
10) przychodzić na zajęcia w stroju czystym, stonowanym i estetycznym; zabrania się noszenia:
a) elementów garderoby zagrażających bezpieczeństwu ucznia;
b) nakrycia głowy;
c) ubrań z emblematami i napisami, które godzą w uznane wartości społeczne;
d) wyrazistego makijażu;
e) stroju wyzywającego i naruszającego poczucie przyzwoitości.

§ 32
1. Uczeń ma obowiązek usprawiedliwić każdą nieobecność na zajęciach w ciągu jednego tygodnia licząc od dnia, w którym powrócił do szkoły. Po tym terminie nieobecność uznawana będzie przez wychowawcę za nieusprawiedliwioną.

2. Nieobecność ucznia niepełnoletniego usprawiedliwia rodzic (prawny opiekun) w formie ustalonej przez wychowawcę.

3. Uczeń, który ukończył 18 lat ma prawo do samodzielnego usprawiedliwienia nieobecności w formie pisemnego oświadczenia. Wychowawca decyduje o uznaniu treści oświadczenia.

4. Uczeń ma obowiązek uzupełnić braki wynikające z absencji.

§ 33
1. Uczeń przynosi do szkoły telefon komórkowy i inny sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność. Zespół nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież sprzętu.

2. Uczeń ma prawo korzystać na terenie Zespołu z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych (odtwarzaczy CD, mp3, dyktafonów, aparatów cyfrowych, kamer, laptopów, tabletów i innych) wyłącznie z zachowaniem poniższych zasad:
1) podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych istnieje bezwzględny zakaz korzystania przez ucznia z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych; dotyczy to wszystkich funkcji, jakie posiada sprzęt;
2) uczeń zobowiązany jest do wyłączenia i schowania telefonu komórkowego i innego sprzętu elektronicznego przed rozpoczęciem zajęć (dotyczy to również słuchawek);
3) nie wolno nagrywać, filmować i fotografować nauczycieli, innych pracowników Zespołu oraz uczniów bez ich wiedzy i zgody, konsekwencje nieprzestrzegania tego zakazu reguluje odrębna procedura;
4) nie wolno nagrywać i w jakikolwiek inny sposób utrwalać przebiegu lekcji bez zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia;
5) użycie przez ucznia telefonu komórkowego lub innego sprzętu elektronicznego podczas zajęć jest możliwe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia;
6) uczeń ma prawo korzystać z telefonu komórkowego lub innego sprzętu elektronicznego podczas przerw w zajęciach, przed i po nich pod warunkiem, że nie łamie zakazu z punktu 3;
7) nie wolno ładować telefonów komórkowych i innego sprzętu elektronicznego na terenie Zespołu.

3. Szczegółowe zasady korzystania z telefonu komórkowego i innego sprzętu wraz z konsekwencjami nieprzestrzegania tych zasad reguluje oddzielne zarządzenie dyrektora.

§ 34
1. Uczeń może być nagrodzony za dobre wyniki w nauce, 100% frekwencję, wzorową postawę uczniowską, pracę społeczną, wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury i sportu.

2. Zespół może nagradzać uczniów poprzez następującej formy:
1) pochwała wychowawcy - ustna lub pisemna;
2) pochwała dyrektora - ustna lub pisemna;
3) list pochwalny dla ucznia lub rodziców;
4) nagrody rzeczowe;
5) dofinansowania wyjazdów pozaszkolnych;
6) stypendium;
7) przyznanie honorowego tytułu.

3. Szczególną formą nagrody jest reprezentowanie Zespołu w poczcie sztandarowym.

4. Nagroda może być przyznana na wniosek: wychowawcy, dyrektora, rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego.

5. Nagrodzony uczeń może w ciągu 3 dni wnieść zastrzeżenie do przyznanej nagrody w formie pisemnej do dyrektora Zespołu. Dyrektor po zapoznaniu się ze sprawą podejmuje ostateczną decyzję w terminie 7 dni.

§ 35
1. Za nieprzestrzeganie statutu Zespołu uczeń może zostać ukarany w następujący sposób:
1) ustne upomienie wychowawcy;
2) nagana wychowawcy;
3) ustne upomienie dyrektora;
4) pozbawienie prawa do pełnienia funkcji społecznych w Zespole;
5) pozbawienie prawa do udziału w imprezach organizowanych przez Zespół;
6) zakaz uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych do czasu wyjaśnienia sprawy;
7) nagana dyrektora Zespołu.

2. Za niską frekwencję spowodowaną nieusprawiedliwionymi godzinami uczeń może być ukarany:
1) naganą wychowawcy za opuszczenie bez usprawiedliwienia 30 godzin lekcyjnych;
2) naganą dyrektora za opuszczenie bez usprawiedliwienia 60 godzin lekcyjnych (na podstawie pisemnego wniosku wychowawcy);

3. Rodzic (prawny opiekun) lub pełnoletni uczeń mogą odwołać się od kary w ciągu 3 dni przestrzegając następującego trybu:
1) uczeń składa do sekretariatu pisemny wniosek adresowany do rady pedagogicznej;
2) dyrektor przedstawia wniosek na posiedzeniu rady pedagogicznej;
3) rada pedagogiczna w terminie 7 dni rozpatruje wniosek i podejmuje decyzję o cofnięciu, zmianie lub utrzymaniu kary;
4) dyrektor informuje ucznia o decyzji podjętej przez radę pedagogiczną w ciągu 3 dni.

§ 36
1. Uczeń może być skreślony z listy uczniów w następujących przypadkach:
1) podrabiania i fałszowania dokumentów szkolnych;
2) fizycznego lub psychicznego znęcania się nad kolegami, używania przemocy wobec nauczycieli i innych pracowników Zespołu;
3) stwarzania sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu;
4) podejmowania działań, które narażają Zespół na poważne straty materialne;
5) posiadania, handlowania, używania oraz produkcji i uprawy środków odurzających;
6) spożywania alkoholu oraz przebywania pod jego wpływem na terenie Zespołu;
7) wyczerpania kar z § 35 oraz przekroczenia ilości 90 nieusprawiedliwionych godzin lekcyjnych.

2. Sposób postępowania umożliwiający skreślenie ucznia z listy uczniów po wyczerpaniu wszystkich możliwości oddziaływania wychowawczego, w tym pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest następujący:
1) przedłożenie wniosku przez wychowawcę klasy zespołowi wychowawczemu;
2) przedstawienie stanowiska przez zespół wychowawczy radzie pedagogicznej;
3) wydanie decyzji administracyjnej przez dyrektora Zespołu po podjęciu uchwały przez radę pedagogiczną;
4) od decyzji o skreśleniu z listy uczniów przysługuje prawo odwołania do kuratora oświaty, za pośrednictwem dyrektora Zespołu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji; przed upływem terminu wniesienia odwołania decyzja nie podlega wykonaniu; wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje jej wykonanie.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

26 listopada 2017 r. Magda Liberacka z klasy pierwszej BS I wystąpiła podczas XXIX Prezentacji Dorobku Kulturalnego Miasta Grajewo 2017 w Grajewskim Centrum Kultury.  Magda wraz ze swoją młodszą siostrą Karoliną zaśpiewała piosenkę pt. „Mamo”. Udział w imprezie umożliwił Magdzie przełamanie własnej tremy związanej z wystąpieniem na scenie przed licznie zgromadzoną publicznością. Konfrontacja z innymi wykonawcami pozwoliła zdobyć nowe doświadczenia i utwierdzić w przekonaniu o potrzebie dalszego rozwoju swojej pasji. Udział w prezentacjach był dla niej niesamowitym przeżyciem, które na pewno na długo pozostanie w pamięci. Prezentacje nie miały charakteru konkursowego wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i statuetki.

Teresa Maciorowska- komendantHP Grajewo

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

START W WOJEWODZINIE TO NAJLEPSZY START W PRZYSZŁOŚĆ

JESTEŚMY WIERNI TRADYCJI

Zespół Szkół w Wojewodzinie istnieje od 1963r. Historia szkoły jest wynikiem przeobrażeń, które dokonały się i dokonują w Polsce. Od 1 września 2002r. zmieniona została nazwa szkoły na Zespół Szkół w Wojewodzinie a 17 czerwca 2007 roku szkole nadano imię Ks.Jana Krzysztofa Kluka. 

Organem prowadzącym szkołę jest Starostwo Powiatowe w Grajewie.

W chwili obecnej w szkole uczy się 308 uczniów w 12 oddziałach. Nad procesem edukacyjno-wychowawczym czuwa 30 nauczycieli i wychowawców. 

Od 1 września 2010 roku dyrektorem szkoły jest mgr Zdzisława Choynowska, a wicedyrektorem od 1993 roku mgr inż. Kazimierz Szymkuć. 

Cechą naszej szkoły są zmiany jakie zachodzą w zakresie kierunków i specjalności kształcenia dostosowane do tendencji rozwojowych rolnictwa oraz do potrzeb rynku pracy.
Pomimo usytuowania za wsią WOJEWODZIN, przy lesie, wzdłuż pięknej alei lipowej, szkoła utrzymuje bliskie kontakty ze szkołami, centrami edukacyjnymi oraz gospodarstwami w Niemczech i Holandii. Młodzież i nauczyciele odbywają praktyki zawodowe w Niemczech, Holandii, Francji i na Węgrzech. 

RYS HISTORYCZNY SZKOŁY: W regionie północno-wschodniej Polski, a ściślej Kotliny Biebrzańskiej istniała potrzeba przygotowania rolników do pracy na łąkach i pastwiskach. W latach 60-tych tereny te były przeznaczone do zmeliorowania i zagospodarowania pomelioracyjnego. Początki szkoły łączą się z powołaniem Zakładu Badawczego IMUZ-u w Biebrzy, który zorganizował roczną szkołę dla łąkarzy. Po wielu staraniach ówczesnych władz Wydział Oswiaty Rolniczej w Białymstoku podjął decyzję o zorganizowaniu Szkoły Łąkarskiej w Biebrzy. Władze powiatu grajewskiego zabiegały o to, aby siedziba szkoły średniej - drugiej po liceum ogólnokształcącym - była w Grajewie.

I oto 1.09.1964 roku dokonano naboru do I klasy Technikum Rolniczo-Łąkarskiego. Szkół o takim profilu kształcenia było w Polsce zaledwie kilka (m.in. w Sławnie, Radoryżu, Słubicach, Lidzbarku Warmińskim). Pierwszym dyrektorem szkoły był MACIEJ ADAMCZYK, który czynił wiele zabiegów, aby szkoła znalazła się w nowym obiekcie, dostosowanym do wymogów szkoły średniej z zapleczem dydaktycznym : pracowniami specjalistycznymi, salą gimnastyczną, a także internatem. W dniu 16 kwietnia 1966 roku położono kamień węgielny pod budowę Technikum Rolniczo - Łąkarskiego w WOJEWODZINIE. W roku 1969 do Szkoły weszli pierwsi uczniowie. Pierwszymi nauczycielami byli : Jadwiga Truszkowska, Maria i Maciej Adamczykowie, Mieczysław Szczęsny oraz Leszek Niesiobędzki. 

DYREKTORZY OD POWSTANIA SZKOŁY:

1. mgr inż. Maciej Adamczyk 1964 -1968
2. inż. Ryszard Szadurski 1968 -1976
3. mgr inż. Henryk Krzak 1976 -1979
4. mgr inż. Bogusław Koćwin 1979 -1988
5. Halina Maślińska 1988 -2002
6. mgr Andrzej Jasiński 2002 -2003
7. mgr Karol Choynowski 2003 -2010
8. mgr Zdzisława Choynowska 2010 - obecnie

WICEDYREKTORZY:

1. mgr inż. Józef Dąbrowski
2. mgr inż. Zbigniew Myśliński
3. mgr inż. Henryk Krzak
4. mgr inż. Barbara Jóźwiak
5. mgr inż. Antoni Sieczkowski
6. Zdzisław Jankowski
7. mgr Andrzej Kuczyński
8. mgr Stefan Olszewski
9. mgr Henryk Sznitko
10. mgr inż. Kazimierz Szymkuć
11. mgr inż. Ryszard Rogiński - obecnie

KIEROWNICY INTERNATU:

1. Mieczysław Szczęsny
2. Marian Stankiewicz
3. Czesław Głuszczak
4. Czesław Zdanowicz
5. Jan Dołęgowski
6. Jadwiga Paździor
7. Halina Maślińska
8. Jerzy Malinowski
9. Celina Andrzejkowicz
10.Zdzisława Choynowska
11. Elżbieta Irena Wencek 
12. Wioletta Anna Czaplicka- obecnie

KATECHECI:

1. ks. Stanisław Śliwowski
2. ks. Tadeusz Kaczyński
3. ks. Zbigniew Jaroszewski
4. ks. Waldemar Krzywiński
5. ks. Szczepan Borkowski
6. ks. Mirosław Teofilak
7. ks. Czesław Dygan
8. ks. Krzysztof Karwowski
9. ks. Dawid Rosiński
10. ks. Piotr Burzyński

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Pod hasłem „Pomóżmy zwierzakom przetrwać zimę” w dniach od 6 do 8 listopada odbyła się w naszej szkole zbiórka karmy dla zwierząt. Do akcji włączyło się wielu uczniów i nauczycieli, którym los bezdomnych psów i kotów nie jest obojętny. Na szczególne uznanie zasługuje klasa IV TRH. Uczniowie tej klasy za zebrane pieniądze zakupili największą ilość karmy. W czasie całej akcji zebraliśmy 18 kg karmy suchej i mokrej dla kotów i  64 kg dla psów. To wszystko zostało przekazane Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami w Grajewie. Ponadto jeden z uczniów wykonał budę dla psa. Dzięki tego typu akcjom zwierzętom będzie łatwiej przetrwać trudny okres zimy. Wszystkim, którzy wsparli naszą inicjatywę serdecznie dziękujemy.

Szkolne Koło Wolontariatu – op. Monika Kowalczuk


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Kocham Cię Polsko” - w piątek 10 listopada 2017 r. uczniowie klasy 2TRH pod kierunkiem wychowawczyni, p. B. Groszyk przedstawili montaż słowno - muzyczny z okazji Dnia Niepodległości.
W podniosłym, uroczystym nastroju wysłuchaliśmy wierszy i pieśni patriotycznych, towarzyszących naszej, polskiej drodze do wolności. Romantyczny klimat tamtych dni znakomicie wprowadziła wszystkich zebranych Adrianna Kupis w piosence: „Rozkwitały pąki białych róż”.
Występując w imieniu młodego pokolenia Polaków, przedstawiciele klasy 2 TRH, wymieniali wiele powodów, dla których wciąż kochają ojczyznę. Dumni z zasług naszych przodków i współczesnych osiągnięć przystąpiliśmy do części konkursowej apelu, w której uczniowie rywalizowali z nauczycielami. Okazało się, że nauczyciele lepiej znają Polskę, tzn. nasze zabytki narodowe i składniki tradycyjnych polskich potraw, ale uczniowie też dobrze radzili sobie z kulturą narodową. Apel wszystkim bardzo się podobał, miał poważny, uroczysty charakter i bardzo przystępną, atrakcyjną formę.
W drugiej części spotkania Dyrektor, p. Zdzisława Choynowska podziękowała uczniom klasy 2 TRH i wychowawczyni, a następnie pogratulowała wybranym uczniom i nauczycielom.
Uczennica klasy IV TRH – Teresa Maciorowska, została stypendystką fundacji św. Mikołaja, a Lucyna Pruszkowska (IV TŻB) i Mateusz Szyszko (IV TŻB) otrzymali jednorazowe nagrody pieniężne za najwyższy wzrost średniej ocen.
Pani Dyrektor pogratulowała również p. Olenie Lewczyńskiej, która zwyciężyła w rywalizacji konkursowej – Nauczyciel na medal i będzie reprezentowała nasz powiat w eliminacjach wojewódzkich oraz p. Wiesławowi Ruszczykowi, który został Prezesem Stowarzyszenia na rzecz wspierania osób niepełnosprawnych.

Elżbieta Karwowska

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

30 października 2017 r. odbyła się wycieczka członków Koła Przyrodniczego do Biebrzańskiego Parku Narodowego. Celem wyprawy była obserwacja zmian w ekosystemach bagiennych zachodzących jesienią oraz efekty działań pracowników parku zmierzające do zachowania łąk bagiennych.Trasa wycieczki: Leśniczówka Grzędy, Solistowa Góra, Dział Kumkowskiego, Łągiew, Leśniczówka Grzędy. Mimo mało atrakcyjnej pogody uczestnikom nie brakowało dobrego humoru i apetytu.

Ruszczyk Wiesław


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

CzęstochowaOświęcim - Kraków - w dn. 27 – 29.10.2017 odbyła się trzydniowa wycieczka uczniów klas maturalnych, IV TŻB i IV TRH, wraz z wychowawczyniami – Elżbietą Karwowską i Oleną Lewczyńską oraz ks. Robertem Mieczkowskim.
Pierwszy dzień miał charakter całkowicie sakralny, młodzież naszej szkoły uczestniczyła w pielgrzymce maturzystów diecezji łomżyńskiej do Jasnogórskiego Sanktuarium. Bogaty program diecezjalnej pielgrzymki, zgodnie z tematem przewodnim katechezy, był okazją do rozeznania powołania, ale też poznania niezwykłej historii Klasztoru Paulinów na Jasnej Górze oraz spotkań z innymi maturzystami z naszej diecezji. Wieczorną eucharystię w pięknej Jasnogórskiej Bazylice sprawował bp diecezji łomżyńskiej - Stanisław Stefanek.
W sobotę udaliśmy się w kierunku Oświęcimia, ale po drodze zwiedziliśmy jeszcze Zamek Kazimierzowski w Ojcowie oraz słynną Maczugę Herkulesa w pobliżu Zamku w Pieskowej Skale. Państwowe Muzeum Auschwitz – Birkenau zwiedzaliśmy z przewodnikiem - edukatorem i była to poważna, trudna i niezwykła lekcja historii. W naszej pamięci pozostały słowa przewodnika, bardzo elokwentnego i miłego pana, który przywołał opinie historyków i socjologów zgodnych co do faktu, że obóz koncentracyjny Auschwitz – Birkenau zmienia każdego człowieka, również dziś, zmusza do refleksji nas, ludzi zwiedzających obozowe baraki i te refleksje często prowadzą do przewartościowań.
Rekompensatą za trud podróżowania w deszczową pogodę było miłe przywitanie nas przez księdza sprawującego mszę w Kościele Mariackim w Krakowie, siedzieliśmy tak blisko Ołtarza Wita Stwosza, że widać było rysy twarzy rzeźbionych postaci i niezwykłe światło witraży tej wyjątkowej świątyni. Potem była jeszcze lekcja z malarstwa polskiego romantyzmu, realizmu i impresjonizmu w Muzeum Narodowym w Sukiennicach i na koniec pobytu w Krakowie – perełka polskiej kultury, czyli Wawel, groby królewskie i groby polskich twórców – Mickiewicza, Słowackiego i Chopina. Tak wzmocnieni intelektualnie udaliśmy się w podróż powrotną do Wojewodzina… i już około północy byliśmy w domu, ale tego co widzieliśmy i przeżyliśmy wspólnie nikt nam nie odbierze… i na pewno długo nie zapomnimy tych niezwykłych trzech dni.

Elżbieta Karwowska

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

27.10.2017 r. uczniowie klasy I BS 1 i klasy II ZSZ, którzy są uczestnikami Hufca Pracy w Grajewie, wzięli udział w wycieczce edukacyjno-krajoznawczej do Tykocina i Białegostoku. Celem wyjazdu było poznanie ciekawych miejsc i historii naszego regionu. Pomimo jesiennego chłodu, młodzieży nie brakowało zapału do zgłębiania wiedzy historycznej. Niezapomnianym przeżyciem było wejście do Wielkiej Synagogi w Tykocinie, wzniesionej na miejscu drewnianej bożnicy żydowskiej w 1642 r. Wnętrze świątyni oddaje niespotykany klimat. Uwagę przyciąga przede wszystkim zdobnictwo ścian, na których znajdują się XIX-wieczne tablice z cytatami biblijnymi oraz tekstami modlitw napisanymi w języku hebrajskim i aramejskim. Synagoga w Tykocinie jest drugą co do wielkości i jedną z najstarszych synagog w Polsce. Młodzież odwiedziła również Muzeum Kultury Żydowskiej. Tykocin jest najstarszym i najpiękniejszym zespołem urbanistycznym historycznego Podlasia. Miasto licznie odwiedzają turyści, zachwycając się jego niezwykłą historią, klimatem i licznymi zabytkami. Dzięki ciekawej narracji pani przewodnik, młodzież nie nudziła się podczas zwiedzania zarówno Tykocina jak i Białegostoku. Uczniowie dowiedzieli się, że oba miasta łączy osoba Jana Klemensa Branickiego. Uczestnicy wycieczki byli również gośćmi w Pałacu Branickich w Białymstoku, zwiedzali komnaty i Muzeum Historii Medycyny i Farmacji. Wiedza na temat historii i zabytków regionu, zdobyta w trakcie wyjazdu, na pewno dłużej pozostanie w pamięci młodzieży, niż przekazana podczas lekcji historii w murach szkoły. Integracja uczestników z pewnością wpłynie na kształtowanie dobrych i koleżeńskich relacji w szkole i poza szkołą. Koszty organizacji wycieczki pokryła Podlaska Wojewódzka Komenda OHP w Białymstoku.

Teresa Maciorowska – komendant HP Grajewo


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W dniu 11 października 2017 r. na trasach biegowych lasu Pietrasze w Białymstoku, w strugach deszczu odbył się kolejny już Finał Wojewódzki Licealiady w Drużynowych Biegach Przełajowych. Już od wielu lat przełajowcy Zespołu Szkół w Wojewodzinie należą do czołówki szkół startujących w tych zawodach. Potwierdzeniem tego był rewelacyjny start w tegorocznej imprezie. W klasyfikacji drużynowej drużyna chłopców zajęła 3 miejsce ustępując tylko szkołom sportowym z Białegostoku. Bardzo dobrze wypadła również drużyna dziewcząt zajmując 7 miejsce.
W zawodach startowało prawie 20 szkół z całego województwa podlaskiego. Dziewczęta rywalizowały na dystansie 1500 m, a chłopcy mieli do pokonania 2500 m.

Czytaj więcej: Licealiada Wojewódzka w Biegach Przełajowych

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W piątek 13 października w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji powiatowych obchodów Dnia Edukacji Narodowej. W świątecznej atmosferze ogólnej życzliwości witaliśmy przybyłych w nasze mury szczególnych gości. Prowadzące uroczystość – Dyrektor Zespołu Szkół w Wojewodzinie - Pani Zdzisława Choynowska oraz Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Grajewie – Pani Jolanta Jaśkowiak zainaugurowały uroczystość.
Starosta Powiatu Grajewskiego – Pan Zygmunt Kruszyński oficjalnie przywitał zgromadzonych: przedstawicieli władz terytorialnych, między innymi – Panią Alicję Rutkowską - Wicestarostę Powiatu Grajewskiego, Przewodniczącego Rady Powiatu Grajewskiego – Pana Stanisława Kossakowskiego, dyrektorów szkół, burmistrzów, radnych, rodziców i uczniów Zespołu Szkół w Wojewodzinie.
Z okazji tej uroczystości przyznano nagrody Starosty Grajewskiego; z naszej szkoły nagrodę tę otrzymali - Pani Wioletta Anna Czaplicka – kierownik internatu i Pani Olena Lewczyńska oraz Nagrody Dyrektora – w ZS w Wojewodzinie nagrodę tę otrzymali: Katarzyna Bielińska, Bożena Groszyk, Ewelina Jagłowska, Elżbieta Karwowska, Piotr Manturo, Katarzyna Ołdakowska, Ryszard Rogiński, Wiesław Ruszczyk, Beata Urbańska, Karolina Obuchowska, Irena Koćwin, Grażyna Nitkowska, Danuta Zyskowska, Dorota Maciorowka, Ewa Godlewska, Tadeusz Maciorowski.
Pani Dyrektor – Zdzisława Choynowska podziękowała wszystkim nagrodzonym i podziękowała zespołowi kierowniczemu szkoły, przypominając, że Pani Irena Koćwin – główna księgowa ZS w Wojewodzinie otrzymała również Medal Złoty za Długoletnią Służbę nadawany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Dzień Edukacji to również okazja do nagrodzenia wyróżniających się uczniów, w tym Stypendystów Prezesa Rady Ministrów. Są to uczniowie, którzy otrzymali promocję z wyróżnieniem i najwyższą w swojej szkole średnią ocen. Miło nam było widzieć w tym gronie Małgorzatę Walicką – uczennice klasy II TRH. Wśród Stypendystów Starosty Grajewskiego jest uczennica Technikum w Wojewodzinie – Zuzanna Kownacka. Uczniowie naszej szkoły – Adam Chałustowski i Damian Komosiński uczestniczyli w projekcie: „Śladami Bohaterów” i również znaleźli się w gronie osób wyróżnionych.
W części oficjalnej uroczystości było jeszcze dużo szczerych życzeń, w tym od przewodniczącego Rady Rodziców ZS w Wojewodzinie – Pana Krzysztofa Łepkowskiego oraz przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego.
Uwieńczeniem uroczystości było przedstawienie uczniów klasy II TŻB, pod kierunkiem wychowawczyni, Pani Katarzyny Bielińskiej. Satyryczny obraz szkoły według Witolda Gombrowicza, czyli słynna lekcja języka polskiego utrwalona w „Ferdydurke”, a znakomicie zainscenizowana przez naszych uczniów, ostatecznie utwierdziła wszystkich w przekonaniu, że „bez uczniów nie byłoby szkoły”, a więc chociaż tradycyjnie 14 października to dzień nauczyciela, to przecież uczniowie nadają temu świętu właściwy klimat. Po raz kolejny uczniowie Zespołu Szkół w Wojewodzinie pokazali się z tej najlepszej strony. My, nauczyciele jesteśmy z Was bardzo dumni i dziękujemy bardzo za życzenia i prawdziwie piękne Święto Edukacji Narodowej.

Elżbieta Karwowska

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Kwalifikacja: Sporządzanie kosztorysów oraz przygotowanie dokumentacji przetargowej B.30
NAUKA NA KURSIE JEST BEZPŁATNA

W trakcie kursu słuchacz zdobędzie umiejętności:

1. Sporządzania kosztorysów w oparciu o:
a. umiejętność rozróżniania rodzajów kosztorysów oraz przestrzegania zasad ich sporządzania;
b. umiejętność posługiwania się dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót;
c. umiejętność korzystania z katalogów nakładów rzeczowych i publikacji cenowych do kosztorysowania robót budowlanych;
d. umiejętność sporządzania przedmiaru robót budowlanych;
e. umiejętność wykonywania obmiaru robót budowlanych;
f. umiejętność ustalania założeń do kosztorysowania;
g. umiejętność sporządzania kosztorysu inwestorskiego, zamiennego i powykonawczego;
h. umiejętność stosowania programów komputerowych do sporządzania kosztorysów.

2. Przygotowywania dokumentacji przetargowej w oparciu o:
a. umiejętność przestrzegania zasad i trybu udzielania zamówień publicznych;
b. umiejętność rozróżniania dokumentów przetargowych;
c. umiejętność posługiwania się dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz specyfikacjami istotnych warunków zamówienia;
d. umiejętność korzystania z publikacji cenowych do szacowania wartości zamówienia;
e. umiejętność przestrzegania zasad sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
f. umiejętność przygotowania i kompletowania dokumentacji przetargowej;
g. umiejętność sporządzania oferty na roboty budowlane.

Organizacja i forma kursu kwalifikacyjnego

liczba uczestników: 20
okres nauczania: 1-1,5 roku (2 lub 3 semestry), zajęcia odbywają się systemem zaocznym dwa razy w miesiącu - piątek, sobota

Uczestnikami kursu mogą być osoby, które ukończyły 18 lat, ukończyły 8-letnią szkołę podstawową, gimnazjum, zasadniczą szkołę zawodową, średnią lub posiadają wykształcenie wyższe, a chcą zdobyć nowe kwalifikacje.

Po kursie uzyskujesz: zaświadczenie o ukończeniu kursu

Dodatkowe kwalifikacje:
Ukończenie kwalifikacyjnego kursu zawodowego umożliwia przystąpienie do egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Osoba, która zda egzamin otrzyma świadectwo potwierdzające daną kwalifikację.

Słuchacz po uzupełnieniu kwalifikacji, "Wykonywanie robót murarskich i tynkarskich B.18" i "Organizacja i kontrolowanie robót budowlanych B.30" oraz wykształcenia średniego /jeżeli nie posiada*/może uzyskać tytuł TECHNIK BUDOWNICTWA.

PLAN NAUCZANIA 

1. Kosztorysowanie w budownictwie
2. Dokumentacja techniczna
3. Pracownia kosztorysowa (zajęcia praktyczne)
4. Pracownia dokumentacji technicznej (zajęcia praktyczne)

*wykształcenie średnie można uzyskać w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych w Grajewie
Podanie do pobrania - Adobe Reader *.pdf

zgłoś się do sekretariatu Zespołu Szkół w Wojewodzinie
Wojewodzin 52
w godzinach od 7:00 do 15:00 (poniedziałek – piątek),
tel. 86 272 22 31

spacer

Zaloguj się:

Użytkowników:
20
Artykułów:
285
Odsłon artykułów:
671363

Gościmy:

Odwiedza nas 104 gości oraz 0 użytkowników.